Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ - Το Νέο «Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας» θα μείνει στα χαρτιά!


  Στις 19/11/2018, όπως έγινε γνωστό, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη με τις διοικήσεις των ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και του Διεθνούς Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με τον υπουργό Παιδείας. Στη σύσκεψη αποφασίστηκε, η συγχώνευση των 3 ΤΕΙ με το «Διεθνές Πανεπιστήμιο».  Το νέο «Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας», όπως θα ονομάζεται, θα περιλαμβάνει τις εξής 7 Σχολές: 1. Σχολή Μηχανικών : Έδρα στις Σέρρες-Τμήματα Σέρρες και Θεσσαλονίκη. 2. Σχολή Οικονομικών: Έδρα στη Θεσσαλονίκη-  Τμήματα Θεσσαλονίκη, Κατερίνη, Σέρρες και Καβάλα. 3.Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών: Έδρα στη Θεσσαλονίκη-  Τμήματα Θεσσαλονίκη 4. Σχολή Επιστημών Υγείας: Έδρα στη Θεσσαλονίκη-  Τμήματα Θεσσαλονίκη 5. Σχολή Γεωπονίας  : Έδρα τη Δράμα - Τμήματα  Δράμα και Θεσσαλονίκη. 6. Σχολή Σχεδιασμού: Έδρα Σέρρες: τμήματα  Σέρρες και Κιλκίς. 7. Σχολή Θετικών Επιστημών:  Έδρα Καβάλα- Τμήματα Καβάλα.

  Ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου καθώς και οι διοικήσεις των 4 ιδρυμάτων δηλώνουν ότι πρόκειται για μεγάλη αναβάθμιση, καθώς – μεταξύ άλλων- θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο πανεπιστήμιο, θα ανέβει το επίπεδο σπουδών, θα, θα, θα… Ποια είναι όμως η αλήθεια;

1)                  Δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά αναβάθμιση! Αντίθετα οι νέες σχολές που θα προκύψουν θα είναι σε πολύ χειρότερη κατάσταση από τις προηγούμενες (όλοι γνωρίζουν ότι ήδη τα ΤΕΙ υπολειτουργούν λόγω της υποχρηματοδότησης και των περικοπών). Οι συγχωνεύσεις  δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα ακόμα μνημονιακό μέτρο σαν αυτά που έχουν ψηφίσει όλες οι κυβερνήσεις από το 2010 και μετά. Στόχος τους για μια ακόμα φορά η συρρίκνωση του εκπαιδευτικού χάρτη, το κλείσιμο/ κατάργηση δεκάδων σχολών –τόσο ΤΕΙ όσο και ΑΕΙ- άρα και η εξοικονόμηση κρατικών κεφαλαίων που θα πήγαιναν σε αυτά με στόχο την αποπληρωμή του τόσο διαφημισμένου και καταστροφικού για την ελληνική κοινωνία, Δημοσίου χρέους.
2)                  Εξαφανίζονται ολόκληρες σχολές και αντικείμενα σπουδών: Είτε με πλήρη κατάργηση, όπως για παράδειγμα το τμήμα Αισθητικής, το τμήμα Ηλεκτρονικής, το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων, είτε με «εμπνευσμένες» συγχωνεύσεις όπως για παράδειγμα το τμήμα Αυτοματισμού και το τμήμα Οχημάτων που μετατρέπονται σε τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης. Αλλά ακόμα με κατάργηση τμημάτων τοπικά: Για παράδειγμα υπήρχαν τρία τμήματα Λογιστικής (Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα), ενώ προφανώς το νέο «Πανεπιστήμιο» θα έχει μόνο 1!
3)                  Θα σημάνει σημαντική απώλεια των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων: Πολλά από τα νέα τμήματα που θα προκύψουν, και ιδίως αυτά που θα προέρχονται από συγχωνεύσεις ανόμοιων μεταξύ τους σχολών δε θα εξασφαλίζουν σχεδόν κανένα επαγγελματικά δικαίωμα στους πτυχιούχους. Επίσης η αλλαγή ονομάτων σε διάφορες σχολές (πχ η μετατροπή του τμήματος Προσχολικής Αγωγής σε τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία) στοχεύουν σε αυτό.
4)                  Ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την επιβολή διδάκτρων στις σπουδές μας. Το Διεθνές Πανεπιστήμιο με το οποίο συγχωνεύονται τα 3 ΤΕΙ είναι ένα ίδρυμα που προσφέρει αποκλειστικά (αμφιβόλου ποιότητας) μεταπτυχιακές σπουδές με δίδακτρα, και μάλιστα υπερηφανεύεται ότι λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο από αυτά, χωρίς δηλαδή κρατική χρηματοδότηση! Είναι προφανές ότι αυτό το μοντέλο θέλουν να εφαρμόσουν και στο νέο Πανεπιστήμιο, όπως άλλωστε έχουν ομολογήσει ανοιχτά πολλές φορές τόσο η κυβέρνηση και η αντιπολίτευση όσο και η ΕΕ ότι θέλουν να επιβάλλουν σε όλη την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
5)                  Θα φέρει ακόμα μεγαλύτερη διάλυση της εκπαίδευσης και της ίδιας της έννοιας του πτυχίου, με την εισαγωγή των 2ετών προγραμμάτων σπουδών. Αν και η τελική μορφή του νομοσχεδίου δεν είναι ακόμα γνωστή, είναι δεδομένο ότι αργά ή γρήγορα θα υπάρξει στο νέο πανεπιστήμιο ίδρυση 2ετών προγραμμάτων σπουδών, όπως προβλέπει άλλωστε και ο νόμος Γαβρόγλου.

Ποιοι μιλάν για «αναβάθμιση» και «πανεπιστημιοποίηση»;
 Το ΠΑ.Δ.Α. (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής – συγχώνευση του ΤΕΙ Αθήνας με το ΤΕΙ Πειραιά) είναι το πιο απτό παράδειγμα για το ότι δεν υπάρχει καμία αναβάθμιση των ΤΕΙ. Πιο συγκεκριμένα, έκλεισαν ή συγχωνεύτηκαν  τουλάχιστον 19 από τα 42 τμήματα των δύο ΤΕΙ.  Τα 2/3, επίσης, του έκτακτου προσωπικού[65-70% του διδακτικού προσωπικού] απολύθηκαν. Οι υποδομές σχεδόν ένα χρόνο μετά είναι ανεπαρκείς. Τα συγχωνευμένα τμήματα έχουν ,επιπλέον, 3 ή 4 κοινά εξάμηνα, δηλαδή μιλάμε για πλήρη αλλοίωση των σπουδών μας και της ειδίκευσής μας! Η πρακτική άσκηση καταργείται! Από υποχρεωτική γίνεται προαιρετική ,δίμηνη ή τρίμηνη, για λίγες μόνο θέσεις και άνευ αποδοχών, που σημαίνει απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία για λίγους! Από τη συγχώνευση ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά προέκυψε ένα «τέρας», που βέβαια έχει την ταμπέλα «Πανεπιστήμιο»! ένα αντίστοιχο τέρας θέλουν να δημιουργήσουν κι εδώ.  Άλλωστε, είναι δυνατόν αυτοί που ευθύνονται για την υποχρηματοδότηση,  αυτοί που κλείνουν νοσοκομεία και σχολεία, να μας μιλάνε τώρα για αναβάθμιση των ΤΕΙ;
 
Πρέπει να μας βρουν απέναντι τους!
  Το νέο νομοσχέδιο που θα φέρει τη συγχώνευση (και μάλιστα θέλουν να το περάσουν express, μέχρι τα Χριστούγεννα) δεν πρέπει να περάσει! Έχουμε τη δύναμη να το μπλοκάρουμε, αρκεί να ξεπεράσουμε τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σαν φοιτητικό κίνημα. Σε κάθε σύλλογο, αλλά και σε κάθε σχολή, σε κάθε τμήμα να πραγματοποιήσουμε γενικές συνελεύσεις, συζητώντας με τους συναδέλφους μας τις συνέπειες που θα έχει η συγχώνευση. Να πάρουμε αποφάσεις για δυναμικές κινητοποιήσεις διαρκείας μέχρι τη νίκη. Να χρησιμοποιήσουμε κάθε δυνατή μορφή πάλης: Καταλήψεις, αποκλεισμούς δρόμων, διαδηλώσεις. Να ενοποιήσουμε τον αγώνα μας για να γίνει πιο αποτελεσματικός. Να βάλουμε ένα τέλος στην απάθεια και να δώσουμε μια ηχηρή απάντηση στην κυβέρνηση, το υπουργείο και τους πρυτάνεις που πιστεύουν ότι μπορούν να παίζουν με τη ζωή και το μέλλον μας!



  • Όχι στις συγχωνεύσεις και στο νέο «Διεθνές Πανεπιστήμιο»

  • Κάτω ο νόμος Γαβρόγλου και όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι.

  • Κάτω τα μνημόνια και όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις

  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την εκπαίδευση