Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΧΙ στο Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας!


Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα κατοχυρωμένα στο πτυχίο!

Πριν λίγες ημέρες η Συνέλευση Τμήματος Φυσικού πέρασε «κάτω από το τραπέζι» την απόφαση για το νέο ειδικό πρόγραμμα σπουδών του τμήματος που θα αφορά την απόκτηση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Ο πρόεδρος και οι καθηγητές χρησιμοποίησαν κάθε μέσο ώστε να αποφύγουν την παρουσία φοιτητών στον χώρο, με ένα εκβιαστικό email και την μεταφορά της συνεδρίασης μια ώρα νωρίτερα -χωρίς φυσικά καμία ανακοίνωση. Οι ίδιοι καθηγητές που, σε προηγούμενη παρέμβαση φοιτητών σε συνέλευση τμήματος για να μην περάσει το εν λόγω πρόγραμμα σπουδών, απειλούσαν συναδέλφους ότι δεν θα πάρουν ποτέ πτυχίο, πιστοί στις οδηγίες του υπουργείου, κατάφεραν να ψηφίσουν υπέρ αυτού του προγράμματος (το οποίο βέβαια πρέπει να εγκρίνει η πρυτανεία), που κάνει στην πράξη το πτυχίο μας κουρελόχαρτο!

Πιο συγκεκριμένα το ειδικό πρόγραμμα σπουδών που θα δίνει το πιστοποιητικό απαιτεί 4 μαθήματα κορμού, 1 μάθημα επιλογής σχετικά με την παιδαγωγική κατεύθυνση και 1 μάθημα παιδαγωγικής από την Φιλοσοφική. Ωστόσο τα περισσότερα μαθήματα που διδάσκονται στη Φιλοσοφική έχουν όριο φοιτητών (οροφή), πολλές φορές μικρό (πχ μαθήματα με άνω όριο συμμετεχόντων 60 φοιτητές). Αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να τα παρακολουθεί ελάχιστος αριθμός φοιτητών – γιατί εκτός των φοιτητών της φιλοσοφικής θα πρέπει να τα δηλώνουν και φοιτητές των υπόλοιπων καθηγητικών σχολών. Επίσης το ίδιο ισχύει και για πολλά εργαστήρια στο τμήμα μας, λόγω της συνεχούς υποχρηματοδότησης και των ελλείψεων σε διδακτικό προσωπικό και εργαστηριακό εξοπλισμό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την υπερσυσσώρευση φοιτητών (πολλοί αναγκάζονται να περιμένουν αρκετά εξάμηνα για να μπουν σε τμήμα εργαστηρίου). Κοντολογίς θα μας πετάνε εκτός μαθημάτων κι όποιος προλάβει πρόλαβε!
Αυτό φυσικά δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Το προηγούμενο καλοκαίρι, η πιστή στις επιταγές της Ε.Ε., κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ πέρασε μέσω του νομοσχεδίου για τις δομές αξιολόγησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ν. 4547/2018), μια τροπολογία σχετικά με το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Η τροπολογία περιλάμβανε διευκρινίσεις σχετικά με την απόκτηση αυτού, αναγνωρίζοντας την διδακτική επάρκεια ως προσόν του πτυχίου μόνο για τα παιδαγωγικά τμήματα και την ΑΣΠΑΙΤΕ, αφήνοντας έξω όλες τις υπόλοιπες καθηγητικές σχολές. Η επίμαχη διάταξη στοχεύει στην πίεση απέναντι στα τμήματα των καθηγητικών σχολών, ώστε να καταρτίσουν ειδικό πρόγραμμα σπουδών για την απόκτηση του ΠΠΔΕ, που θα αποτελεί ξεχωριστό χαρτί (ακόμη και στην περίπτωση ενσωμάτωσης των ειδικών μαθημάτων στον κορμό του προγράμματος σπουδών), καταργώντας το βασικό μας επαγγελματικό δικαίωμα – την δυνατότητα εργασίας στον χώρο της εκπαίδευσης- από το πτυχίο!

Όχι στο ΠΠΔΕ – Πτυχία με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα και μόνη προϋπόθεση για δουλειά
          Η απόσπαση της διδακτικής επάρκειας από το πτυχίο μας, δεν πρέπει να περάσει. Είναι το πρώτο βήμα που θα διαλύσει παντελώς την ίδια την έννοια του πτυχίου. Είναι προφανές ότι αν αποτελεί ξεχωριστό χαρτί, αύριο είναι πολύ πιθανό να ιδρυθεί ξεχωριστή δομή για την παροχή του (τα εσωτερικά προγράμματα σπουδών δεν θα λειτουργήσουν για μεγάλο αριθμό φοιτητών), η οποία αν κρίνουμε από την γενικότερη τάση εξάπλωσης των τελών φοίτησης, δεν θα είναι και δωρεάν (υπήρχε σαν σκέψη και στους διαλόγους του υπουργείου παιδείας). Επίσης έγκειται στην γενικότερη προσπάθεια όλων των ντόπιων και ξένων μνημονιακών να καταργήσουν κάθε έννοια επαγγελματικού και εργασιακού δικαιώματος στην ελληνική κοινωνία. Με πρόσφατο παράδειγμα την ψήφιση του «προσοντολόγιου» για τους εκπαιδευτικούς, αυτό γίνεται ξεκάθαρο. Η πρόσληψη – όχι βέβαια μόνιμου προσωπικού, καθώς οι πίνακες θα ανανεώνονται ανά 2 χρόνια- των αναπληρωτών θα γίνεται με βάση συγκεκριμένα προσόντα, μειώνοντας την αξία της προϋπηρεσίας και αυξάνοντας τα μεταπτυχιακά και τα πιστοποιητικά σεμιναρίων, όσον αφορά την μοριοδότηση. Αυτό σημαίνει ότι μόνο αν έχεις χρήματα για αυτό το «συνεχές κυνήγι χαρτιών» (μετά την ψήφιση του νόμου, στα αντίστοιχα μεταπτυχιακά προγράμματα τα δίδακτρα εκτοξεύτηκαν), θα αγοράζεις την ελπίδα να προσληφθείς για τα επόμενα δυο χρόνια.  

Οργάνωση κι αγώνας σε κάθε σχολή για ένα μέλλον και ζωή με αξιοπρέπεια
          Τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων δεν είναι η έλλειψη διδακτικής επάρκειας. Τα πραγματικά προβλήματα βρίσκονται στην έλλειψη μόνιμου προσωπικού, στα τεράστια κενά, που αναπληρώνονται (και αν) στην μέση της χρονιάς, στην τεράστια κρατική υποχρηματοδότηση, στην έλλειψη θέρμανσης και στα υπεράριθμα τμήματα. Δεν πρέπει να πέσουμε σε αυτήν την παγίδα, γιατί πολύ απλά είναι ένα τέχνασμα των μνημονιακών ώστε να φορτώσουν τις συνέπειες της κρίσης και της ανεργίας σε εμάς, βαφτίζοντας μας ανίκανους να διδάξουμε και ωθώντας μας στον κανιβαλισμό. Αν θέλει το κράτος να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς γύρω από παιδαγωγικά ζητήματα πρέπει να αναλάβει το ίδιο ειδικά και δωρεάν προγράμματα για αυτόν τον σκοπό, και όχι να διαλύει τα πτυχία μας και να απαιτεί δυσβάσταχτα για την τσέπη μας «προσόντα».
          Ενάντια σε όλα αυτά και στο μέλλον που σχεδιάζουν για εμάς, χωρίς επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα, με μισθούς πείνας των 3,5 ευρώ την ώρα, οι φοιτητές πρέπει να οργανώσουμε τον αγώνα μας. Μέσα από τις Γενικές μας Συνελεύσεις να πάρουμε αποφάσεις και να προχωρήσουμε σε καταλήψεις διαρκείας και σε άλλες δυναμικές κινητοποιήσεις. Ανοίγοντας αυτό το πρόβλημα σε όλους τους φοιτητές αλλά και στην υπόλοιπη κοινωνία, να παλέψουμε μαζί με τους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα ενάντια στα μνημόνια, που έχουν καταργήσει σχεδόν όλα τα δικαιώματα μας, έχουν διαλύσει τα νοσοκομεία, τα σχολεία και τις σχολές μας και έχουν μειώσει κατακόρυφα το βιοτικό μας επίπεδο. 
                                                                          
- Όχι στο ΠΠΔΕ – Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα κατοχυρωμένα στο πτυχίο
- Μόνιμη και σταθερή δουλειά, με αξιοπρεπείς μισθούς για όλους
- Κάτω το προσοντολόγιο
- Καμία σκέψη για μη αναγνώριση της διδακτικής επάρκειας στους ήδη πτυχιούχους καθηγητικών σχολών