Η ΚΑΘΗΓΗΤΙΚΗ
ΑΥΘAIΡΕΣΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ !
Η ΣΣΠ καταγγέλλει απερίφραστα
το περιστατικό με τον καθηγητή του
τμήματος Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, που ήρθε στο φως μετά από καταγγελίες φοιτητών. Ο εν λόγω «ακαδημαϊκός» στο μάθημα
επιλογής “Αναπτυξιακή- Γνωστική Ψυχολογία” αποφάσισε αυτοβούλως να διαμορφώσει
τον τρόπο εξέτασης, να χωρίσει δηλαδή σε δύο ομάδες τους φοιτητές που επέλεξαν
το μάθημά του. Η μία ομάδα θα εξεταζόταν πάνω στην ύλη του συγγράμματος και σε
ένα PowerPoint 400 σελίδων, ενώ στην άλλη ομάδα έπρεπε “απλώς” να δώσει ο κάθε
φοιτητής 8.00 ευρώ στον καθηγητή προκειμένου να αγοράσει επιπλέον δικές του
σημειώσεις.
Η
προσβλητική και συνάμα αστεία δικαιολογία που έσπευσε να χρησιμοποιήσει για να
δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα ήταν ότι δεν μπορούσε να τις ανεβάσει στη διαδικτυακή
πλατφόρμα e-course με το πρόσχημα των πνευματικών δικαιωμάτων (κάτι που καταπατάει
ούτως η άλλως από την στιγμή της εκτύπωσης και πώλησής τους). Έτσι θα πουλούσε
ο ίδιος τις σημειώσεις αυτές σε συγκεκριμένους φοιτητές των οποίων τα ονόματα
θα σημειωνόταν με πράσινο μαρκαδόρο σε ένα χαρτί και μόνο αυτοί θα μπορούσαν να
εξεταστούν με τον τρόπο αυτό.
Η
πρόθεση του φαίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρα με τον αποκλεισμό από την εξέταση
φοιτητών, της δεύτερης ομάδας, οι οποίοι απλώς επανεκτύπωσαν τις σημειώσεις
αυτές από κάποιον συμφοιτητή τους και προσπέρασαν την διαδικασία της αγοράς
τους. Το πρόβλημα φαίνεται να είναι ακόμα χειρότερο, εάν αναλογιστεί κανείς πως
οι σημειώσεις που επανεκτύπωσαν οι
φοιτητές κόστισαν λιγότερο από 4.00 ευρώ, ενώ η δικαιολογία του «καθηγητή» για
τα 8.00 ευρώ ήταν πως εάν οι φοιτητές εκτύπωναν τις εν λόγω σημειώσεις σε
κάποιο βιβλιοπωλείο θα τους στοίχιζε 12.00 ευρώ!
Δεν
είναι η πρώτη φορά που τέτοιου είδους περιστατικά γίνονται γνωστά. Η περίπτωση
του καθηγητή του ΤΕΙ Σερρών που απαιτούσε από τις φοιτήτριες χρηματικά ή
σεξουαλικά ανταλλάγματα για να τις περάσει είναι σχετικά πρόσφατη. Είναι
δεδομένο ότι είναι πολλαπλάσια τα αντίστοιχα περιστατικά που δεν έχουν πάρει
ποτέ δημοσιότητα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσο θα προχωράει με γοργούς ρυθμούς
η ιδιωτικοποίηση και το ξεπούλημα των πανεπιστημίων, τα περιστατικά των
κομπιναδόρων ανήθικων καθηγητών θα γίνονται ο κανόνας για την τριτοβάθμια
εκπαίδευση.
Τα
περιστατικά αυτά δεν είναι ούτε τυχαία, ούτε μεμονωμένα. Είναι μια ακόμα
έκφανση της σκληρής επίθεσης ενάντια στην εκπαίδευση και αποδεικνύουν περίτρανα
ότι μοναδικός στόχος των μνημονιακών, νεοφιλελεύθερων κυβερνήσεων είναι η
πλήρης διάλυση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας. Βασικός τους σκοπός είναι η
μετατροπή της εκπαίδευσης σε εμπόρευμα, με διορισμένες διοικήσεις «ανθρώπων της
αγοράς», χιλιάδες ευρώ για δίδακτρα και ταξικούς φραγμούς. Σε αυτήν την
εκπαίδευση που οραματίζονται, όλα πωλούνται και αγοράζονται. Από το να
περάσεις ένα μάθημα, μέχρι να πάρεις το πτυχίο σου, μιας και δε θα είσαι πια
φοιτητής, αλλά πελάτης. Ο νόμος Κεραμέως που
ψηφίστηκε στην Βουλή στις 23 και 25/1 έρχεται για να μειώσει εκ νέου την κρατική
χρηματοδότηση των ιδρυμάτων, να επιβάλλει δίδακτρα μέσω των αξιολογήσεων, να
επιβάλει τον ταξικό αποκλεισμό από την εκπαίδευση στους πιο φτωχούς φοιτητές
και να τσακίσει πλήρως τα δικαιώματα μας.
Καμία ανοχή στην καθηγητική
αυθαιρεσία, να τσακίσουμε την επιβολή της μνημονιακής πραγματικότητας στις
σχολές μας! Το
περιστατικό αυτό δεν πρέπει να μείνει αναπάντητο. Το φοιτητικό κίνημα οφείλει
να ορθώσει το ανάστημά του, τόσο απέναντι στην καθηγητική αυθαιρεσία, όσο και
απέναντι στην μετατροπή των πανεπιστημίων σε σούπερ μάρκετ δεξιοτήτων. Η
δημόσια και δωρεάν παιδεία δεν θα σωθεί από τους νεοφιλελεύθερους κανιβάλους
της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, με τους διεφθαρμένους πρυτάνεις και το καθηγητικό
κατεστημένο. Μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις των συλλόγων μας, με μαζικούς,
μαχητικούς αγώνες και καταλήψεις διαρκείας να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για
να υπερασπιστούμε την δημόσια δωρεάν παιδεία και τα δημοκρατικά μας δικαιώματα.
- Κάτω η καθηγητική αυθαιρεσία
- Να επιστραφούν άμεσα όλα τα χρήματα στους φοιτητές
- Δεν θα δώσουμε ούτε 1€ για τις σπουδές
- Κατάργηση του νόμου Κεραμέως- όχι στα δίδακτρα
- Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για την παιδεία