Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΣΠ: ΚΥΡΗΞΗ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΤΗΣ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ: ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ


ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΝΙΚΗ!


Μόλις 3 μήνες μετά την ψήφιση του εκτρωματικού ν. Πιερακκάκη, η κυβέρνηση της ΝΔ «σαν τον κλέφτη» και με «φαστ τρακ» διαδικασίες, ψήφισε το νομοσχέδιο που κηρύσσει το Σύμφωνο της Λισαβόνας που τέθηκε σε ισχύ 25 χρόνια πριν (1999) από το Συμβούλιο της Ευρώπης. Στο όνομα της «ένταξης» στην ακραία νεοφιλελεύθερη ακαδημαϊκή ευρωπαϊκή κοινότητα, συνεχίζει να καταστρατηγεί το Άρθρο 16 και να προχωράει ολοταχώς στην πλήρη ιδιωτικοποίηση-διάλυση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας.

Η συνθήκη της Λισαβόνας, αφορά την ενιαία ακαδημαϊκή πολιτική των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων και προβλέπει την ισότιμη αναγνώριση τίτλων σπουδών πιστοποίησης «ακαδημαϊκών προσόντων», αυτόματα ανάμεσα στα ΑΕΙ των χωρών της Ε.Ε.. Στο ερώτημα «γιατί τώρα;», η απάντηση είναι απλή: γιατί ο ν. Πιερακκάκη, οι ν. Κεραμέως, ακόμα και ο ν. Γαβρόγλου, διαμόρφωσαν πλέον τους κατάλληλους όρους για το ολοκληρωτικό ξήλωμα του Δημόσιου και Δωρεάν Πανεπιστημίου.

Πιο ειδικά με τη Συνθήκη της Λισαβόνας:

1. Καταργείται το πτυχίο και αντικαθίσταται από τίτλους σπουδών» που πιστοποιούν «προσόντα»: Ένα πτυχίο εξ’ ορισμού κατοχυρώνει επαγγελματικά δικαιώματα, με τα οποία αναγνωρίζεται σε κάποιον η δυνατότητα να ασκήσει μια ειδικευμένη εργασία/επάγγελμα. Η αντικατάστασή τους από τίτλους σπουδών που απλά πιστοποιούν προσόντα, οδηγεί στην κατάργηση αυτής της δυνατότητας. Έτσι, κάθε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα απλά θα πιστοποιεί «προσόντα» που δεν θα αντιστοιχούν σε οποιοδήποτε επαγγελματικό δικαίωμα, αλλά θα αντιστοιχούν μόνο σε τμήμα/μέρος ενός ατομικού «Προσοντολογίου» (Παράρτημα Διπλώματος). Με άλλα λόγια επιβάλλεται να αθροίσεις ατελείωτα «προσόντα» στο Προσοντολόγιό σου, μάλιστα επί πληρωμή και κάτω από έναν εφ’ όρου ζωής ανταγωνισμό με τους συναδέλφους σου, για να διεκδικήσεις μια θέση στην αγορά εργασίας.

2. Ακαδημαϊκή εξίσωση όλων των ευρωπαϊκών τίτλων σπουδών: Παύει οποιαδήποτε διάκριση στην αξία των τίτλων σπουδών που εντάσσονται γενικά στο «μεταδευτεροβάθμιο» επίπεδο. Ουσιαστικά, τα προγράμματα σπουδών από 2 έως 5 έτη διάρκειας, θεωρούνται ανώτατα(!) και ισάξια, εφ’ όσον πιστοποιούν παρεμφερή προσόντα! Ήδη ο ν. Κεραμέως «Νέοι Ορίζοντες»(2022), επέφερε την δυνατότητα αναγνώρισης ισοδυναμίας τίτλων σπουδών ξένων πανεπιστημίων από τον ΔΟΑΤΑΠ. Πλέον, όμως, ο ΔΟΑΤΑΠ, θα αποδέχεται αυτόματα ολόκληρη την λίστα ανώτατων(!) τίτλων σπουδών που κοινοποιούν οι υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε.. Ακόμα, τα ελληνικά ΑΕΙ υποχρεώνονται να αναγνωρίσουν την ισοδυναμία των ελληνικών τίτλων σπουδών με τους ξένους και θα πρέπει τα ίδια να μπουν στην διαδικασία να αποδείξουν το αντίθετο. Φυσικά στον ίδιο νόμο ιδρύθηκαν και τα Συμβούλια Διοίκησης, τα οποία ουδέποτε θα εκκινήσουν τέτοιες διαδικασίες…

3. Δυνατότητα αναγνώρισης περιόδου σπουδών από ιδρύματα του εξωτερικού: Μπορεί να πέρασε με ύπουλο τρόπο στα «ψιλά γράμματα» στο ν. Πιερακκάκη η δυνατότητα σπουδαστών ξένων πανεπιστημίων να φοιτήσουν για 2 εξάμηνα σε ελληνικά ΑΕΙ, όμως υπάρχει ξεκάθαρη στόχευση. Σε συνδυασμό με την ακαδημαϊκή εξίσωση, οι σπουδαστές που ξεκινούν τον κύκλο σπουδών τους σε ξένα ιδρύματα, αλλά και στα ελληνικά παραρτήματα που πρόκειται να ιδρυθούν, μπορούν να αποφοιτήσουν κανονικά από το Δημόσιο ΑΕΙ.

Η ολοκλήρωση της Αγοράς της Εκπαίδευσης
Η κήρυξη της Συνθήκης της Λισαβόνας ολοκληρώνει την ιδιωτικοποίηση των δημοσίων πανεπιστημίων:

Α)Έχουν ήδη καταφέρει να φράξουν με κάθε τρόπο (Τράπεζα Θεμάτων, Νέο Λύκειο, ΕΒΕ κ.α.) την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα παιδιά των εργαζομένων και των φτωχών, αφήνοντας σχεδόν 50.000 κενές θέσεις στα τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ. Προετοιμάζεται, ακόμα, το μακελειό των χιλιάδων διαγραφών το επόμενο έτος που θα ξεκληρίσει τα τμήματα πανελλαδικά!

Β)Οι διαγωνισμοί για τον διορισμό στο Δημόσιο έχουν μετατραπεί σε Γολγοθά! Οι απόφοιτοι αδυνατούν να κάνουν τον οποιοδήποτε προγραμματισμό για το πότε, με ποιό «χαρτί» και με τι «βαλάντια» θα μπορέσουν να διασφαλίσουν μια θέση εργασίας, που θα είναι μάλιστα επισφαλής και κακοπληρωμένη.

Γ)Έχει «μαλλιάσει η γλώσσα» τους να μιλάνε για «εξορθολογισμό» του Δημοσίου Πανεπιστημίου, δηλαδή ότι το ίδρυμα δεν μπορεί να «ζητιανεύει» από το κράτος, αλλά υποχρεούται να βρίσκει μόνο του πόρους για να επιβιώνει. Εννοούν την αρπαγή μέσω διδάκτρων κάθε είδους, του εισοδήματος των οικογενειών που εξανεμίζεται στα μισά του μήνα από την τρομακτική ακρίβεια και τους ληστρικούς φόρους.

Με βάση τα παραπάνω η ακαδημαϊκή εξίσωση των προγραμμάτων και τίτλων σπουδών του εξωτερικού και η είσοδος τους (με το αζημίωτο…) στα Δημόσια ΑΕΙ, θα παρουσιαστεί ως σωτήριο μέτρο(!) από τους νεοφιλελεύθερους κανίβαλους. Που θα «κρατήσει όρθια τα Δημόσια ΑΕΙ», όπως «κρατιέται όρθιο» το ΕΣΥ με τις νομοθεσίες του Άδωνι που στέλνουν κυριολεκτικά τους καρκινοπαθείς στην αυτοκτονία…

Ακόμα, όσο και να ορκίζονται ότι οι «μεταρρυθμίσεις» τους δεν θα καταλήξουν σε επιβολή διδάκτρων και στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών, να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα διστάσουν να «αναθεωρήσουν». Άλλωστε, πρέπει να πάμε «πιο κοντά στην Ευρώπη», που εκεί όσον αφορά την Ανώτατη Εκπαίδευση όχι απλά έχουν επιβληθεί καθολικά τα δίδακτρα, αλλά ισχύει και η λογική του «ό’ τι πληρώνεις, παίρνεις».

Πλέον οι εκατοντάδες χιλιάδες νέοι, δεν θα έχουν «δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια» ούτε θα τους παρέχεται «επαγγελματική και κάθε άλλη ειδική εκπαίδευση από το Κράτος», όπως ορίζεται από το Άρθρο 16 του Συντάγματος. Στο εξής, θα πρέπει να κοιτάνε πρώτα «στην τσέπη» τους και μετά «στα βιβλία», για να αποφασίζουν αν μπορούν να σπουδάσουν ή ακόμα αν θα αποφοιτήσουν από το Λύκειο. Δηλαδή αν θα πάνε κατευθείαν στις εργασιακές γαλέρες του Μεσαίωνα, χωρίς ίχνος δικαιώματος και αξιοπρέπειας.

Ακόμα και για αυτούς που «ονειρεύονται» ότι έχουν «τις προϋποθέσεις» ή μπορούν να συλλέξουν εγκαίρως τα απαραίτητα προσόντα, ο Πιερακκάκης τους ξυπνάει ξεκαθαρίζοντας ότι «Η ζωή των τριών φάσεων, μάθηση-εργασία-συνταξιοδότηση, έχει τελειώσει»! Πρόκειται για ένα ακόμα (από τα πολλά) βάρβαρα νεοφιλελεύθερα δόγματα που οδηγούν: στην διαρκή αμφισβήτηση του τεχνικού και μορφωτικού επιπέδου των εργαζομένων από τη μία, και στην κατάργηση κάθε δυνατότητας να ανταμειφθείς μελλοντικά για τους κόπους σου από την άλλη, με σταθερή και μόνιμη δουλειά ή έστω με λίγη ξεκούραση στα γεράματα! Από δω και στο εξής μέχρι την «τελευταία στιγμή» θα είμαστε πελάτες-θύματα στην Αγορά της Εκπαίδευσης, στα Πανεπιστήμια Α.Ε. που οικοδομούν πάνω στο κουφάρι της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας.

Να μην τους αφήσουμε να ρημάξουν τις σπουδές, την ζωή και το μέλλον μας – ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΙΜΩΡΗΣΟΥΜΕ!

Πρέπει να τελειώνουμε μια και καλή με το καθεστώς της ΝΔ του Μητσοτάκη. Αυτοί ερμηνεύουν το 10% που εισέπραξαν στις Ευρωεκλογές ως «μήνυμα για να επιταχύνουν τις μεταρρυθμίσεις» τους! Δηλαδή να επιτεθούν με τον πιο κτηνώδη τρόπο σε όλα τα κοινωνικά αγαθά (Παιδεία – Υγεία – Κοινωνική Ασφάλιση κ.ά.) με στόχο την μετατροπή τους σε εμπορεύματα, που το κράτος θα απαλλαγεί πλήρως από την υποχρέωση να τα παρέχει ισότιμα και δωρεάν σε όλους. Για να μπορούν να υπηρετούν αποκλειστικά με πολλές δεκάδες δισ. μια χούφτα επιχειρηματίες και μαφιόζους φίλους τους ή να χρηματοδοτούν τα πανάκριβα εξοπλιστικά προγράμματα που τους υπαγορεύουν οι δολοφόνοι ιμπεριαλιστές των ΗΠΑ/ΝΑΤΟ.

Να είμαστε σίγουροι ότι θα επιτεθούν με μεγαλύτερη λύσσα στον μαχητικό συνδικαλισμό, όπως αποδεικνύουν οι διώξεις συνδικαλιστών (Πάτρα), η βίαιη καταστολή των καταλήψεων(ΕΚΠΑ, ΑΠΘ) και η χυδαία συκοφάντηση του αγώνα των εστιακών φοιτητών στα Ιωάννινα. Ειδικά μετά το πρόσφατο φοιτητικό κίνημα, θα είναι πολύ πιο προετοιμασμένοι για να καταστείλουν σκληρά οποιοδήποτε επόμενο μεγάλο ξέσπασμα.

Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε διπλά προετοιμασμένοι! Η μόνη προοπτική για ένα μέλλον με δικαιώματα και αξιοπρέπεια, είναι η προοπτική ενός σχεδίου αγώνων. Που θα προετοιμάσει το φοιτητικό κίνημα για μια κεντρική αναμέτρηση και σύγκρουση με το σημερινό σάπιο και δολοφονικό Καθεστώς! Ενώνοντας τις διεκδικήσεις φοιτητών, μαθητών, εργαζομένων, με το σύνθημα «Κάτω οι Ιδιωτικοποιήσεις – Δημόσια και Δωρεάν κοινωνικά αγαθά για όλους».

Η υπεράσπιση του Άρθρου 16 που κερδήθηκε με την εξέγερση του Πολυτεχνείου και τους αγώνες της Μεταπολίτευσης, δεν είναι υπόθεση της ακαδημαϊκής κοινότητας (των «ακαδημαϊκών παλαιοημερολογιτών» όπως τους ονομάζουν υβριστικά οι αγριάνθρωποι της ΝΔ), αλλά ολόκληρης της κοινωνίας! Για να μπορέσουμε να υπερασπιστούμε το δικαίωμα στην μόρφωση και στη δουλειά, ένα βιοτικό επίπεδο που δεν θα είναι αυτό του δούλου. Για να βάλουμε ένα φρένο στη νεοφιλελεύθερη βαρβαρότητα που συντρίβει κάθε ιστορική εργατική και κοινωνική κατάκτηση.