Κάτω
τα χέρια από τα πτυχία και τα εργασιακά μας δικαιώματα
Εδώ και αρκετά χρόνια ο
κοσμήτορας και τα μέλη ΔΕΠ έχουν ανοίξει μια συζήτηση γύρω από την αλλαγή του
προγράμματος σπουδών της σχολής μας. Ενώ αυτό γίνεται τόσο καιρό, ξαφνικά
άρον-άρον, δύο εβδομάδες πριν τις διακοπές του Πάσχα, η κοσμητεία αποφάσισε να
πραγματοποιήσει αυτήν την αλλαγή, χωρίς να ρωτήσει αυτούς που άμεσα επηρεάζει η
αλλαγή αυτή, δηλαδή τους φοιτητές.
Καταρχάς, το πτυχίο με τη
μορφή που έχει σήμερα
κατοχυρώνει συγκεκριμένα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα, όσο και αν αυτά έχουν περιοριστεί από τους εργοδότες, τα μνημόνια και τους διάφορους αντεργατικούς νόμους. Η αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών γίνεται στην κατεύθυνση καθιέρωσης του συστήματος των πιστωτικών μονάδων και τη μετατροπή του συλλογικού πτυχίου σε ατομικό φάκελο προσόντων, δηλαδή σε ένα τίτλο σπουδών που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο αριθμό πιστωτικών μονάδων και σε περιορισμένα και εξατομικευμένα εργασιακά δικαιώματα! Έτσι ανοίγει ο δρόμος για την έκδοση διαφορετικών πτυχίων πολλών ταχυτήτων από την ίδια σχολή Ακόμα η αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών μπορεί να είναι ένα βήμα για τη διάσπαση πτυχίου σε ένα τριετές ή τετραετές προπτυχιακό και ένα μονοετές ή διετές μεταπτυχιακό για όσους μπορούν να συνεχίσουν. Οι κατευθύνσεις αυτές για τα πτυχία υπάρχουν τόσο στον νόμο Διαμαντοπούλου όσο και σε άλλες παλιότερες αντί-εκπαιδευτικές συνθήκες και οδηγίες της Ε.Ε. και φυσικά είναι απαιτήσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. και περιέχονται στο 3ο Μνημόνιο.
κατοχυρώνει συγκεκριμένα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα, όσο και αν αυτά έχουν περιοριστεί από τους εργοδότες, τα μνημόνια και τους διάφορους αντεργατικούς νόμους. Η αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών γίνεται στην κατεύθυνση καθιέρωσης του συστήματος των πιστωτικών μονάδων και τη μετατροπή του συλλογικού πτυχίου σε ατομικό φάκελο προσόντων, δηλαδή σε ένα τίτλο σπουδών που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο αριθμό πιστωτικών μονάδων και σε περιορισμένα και εξατομικευμένα εργασιακά δικαιώματα! Έτσι ανοίγει ο δρόμος για την έκδοση διαφορετικών πτυχίων πολλών ταχυτήτων από την ίδια σχολή Ακόμα η αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών μπορεί να είναι ένα βήμα για τη διάσπαση πτυχίου σε ένα τριετές ή τετραετές προπτυχιακό και ένα μονοετές ή διετές μεταπτυχιακό για όσους μπορούν να συνεχίσουν. Οι κατευθύνσεις αυτές για τα πτυχία υπάρχουν τόσο στον νόμο Διαμαντοπούλου όσο και σε άλλες παλιότερες αντί-εκπαιδευτικές συνθήκες και οδηγίες της Ε.Ε. και φυσικά είναι απαιτήσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. και περιέχονται στο 3ο Μνημόνιο.
Ειδικότερα για τη σχολή
μας, είναι ανησυχητικό το ότι οι αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών κινούνται σε
αυτήν την κατεύθυνση. Η αφαίρεση μαθημάτων εμβαθύνσεων που διδάσκονταν στα
μαθήματα κορμού και η τοποθέτηση όλων σχεδόν των εμβαθύνσεων στο 5ο
έτος ανοίγει το δρόμο για τη διάσπαση του πτυχίου. Η επιλογή μαθημάτων
εμβάθυνσης από παραπάνω από μια εμβαθύνσεις οδηγεί στη δημιουργία δεκάδων
διαφορετικών συνδυασμών μαθημάτων (με διαφορετικό άθροισμα πιστωτικών μονάδων)
που μπορεί να επιλέξει ένας φοιτητής. Η σύμπτυξη αρκετών μαθημάτων και τα
λιγότερα μαθήματα δεν σημαίνουν απαραίτητα ένα πιο “εύκολο” πρόγραμμα σπουδών
αφού δημιουργούνται μαθήματα με τεράστια εξεταστέα ύλη.
Ο
φοιτητές με τους συλλογικούς μας αγώνες πρέπει να μπλοκάρουμε οποιαδήποτε αλλαγή
στο πρόγραμμα σπουδών που οδηγεί σε διάσπαση-υποβάθμιση του πτυχίου, περιορισμό
των επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων μας και εντατικοποίηση των
σπουδών μας. Στον εργατικό μεσαίωνα που θα αντιμετωπίσουμε ως μελλοντικοί
πτυχιούχοι πρέπει να υπερασπιστούμε κάθε δικαίωμα μας. Ο αγώνας μας αυτός
πρέπει να είναι μέρος του αγώνα μας ενάντια στα μνημόνια και το νέο
ασφαλιστικό, ενάντια σε όλες αυτές τις πολιτικές που οδηγούν τη νεολαία και
τους εργαζόμενους σε φτώχεια, ανεργία και εξαθλίωση.
· Όχι στη διάλυση-εμπορευματοποίηση της
παιδείας και την κατάργηση των πτυχίων και των εργασιακών δικαιωμάτων μας
· Ενιαίο, πτυχίο με όλα τα επαγγελματικά
και εργασιακά δικαιώματα σε αυτό
· Κατάργηση του 3ου Μνημονίου
και όλων των προηγούμενων
· Κατάργηση του ν. Διαμαντοπούλου και
όλων των αντί-εκπαιδευτικών νόμων