Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2016

“ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ” Ή ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ?



            Φαίνεται πως η κατρακύλα της άθλιας συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν έχει σταματημό. Παρόλο που ο ελληνικός λαός έχει αποδείξει πολλές φορές την απέχθεια του απέναντι στα μνημόνια (κίνημα των «αγανακτισμένων», αγώνες διετίας ‘10-‘12, το 61,3% του ΟΧΙ στο δημοψήφισμα, η μεγάλη συμμετοχή στην απεργία της 4ης Φλεβάρη ενάντια στο ασφαλιστικό κ.ο.κ.), ντόπιοι και ξένοι μνημονιακοί δείχνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν ακάθεκτοι να καταστρέφουν κι άλλο τις ζωές μας. Η ψήφιση του 3ου μνημονίου σήμανε μια νέα περίοδο για την ελληνική κοινωνία. Ήδη κατάφεραν, έστω και οριακά, να περάσουν το ασφαλιστικό νομοσχέδιο (που πρακτικά καταργεί κάθε έννοια κοινωνικής ασφάλισης), δύο νέα πακέτα φορολογικών μέτρων (πτώση του «αφορολόγητου», αύξηση ΦΠΑ- δηλαδή έμμεση φορολογία, οπότε ουσιαστικά μείωση μισθών κ.α.), καθώς και την ίδρυση του ΥΠΕΡ-Ταμείου ιδιωτικοποιήσεων, του ξεπουλήματος δηλαδή όλης της δημόσιας περιουσίας (από δημόσιες επιχειρήσεις μέχρι νησιά, παραλίες, δάση κλπ). Ας μην ξεχνάμε όμως και τον περίφημο «δημοσιονομικό κόφτη», που αυτοματοποιεί την διαιώνιση των μνημονίων. Όμως αυτά είναι μόνο η αρχή! Έρχονται νέα νομοσχέδια, μέσα στο καλοκαίρι και στο φθινόπωρο, που θα αφορούν τα «κόκκινα δάνεια» (κατασχέσεις κα πλειστηριασμοί σπιτιών, κλείσιμο κι άλλων επιχειρήσεων που θα σημάνει απολύσεις εργαζομένων κλπ), τα «εργασιακά» και φυσικά την εκπαίδευση!
           Ο «Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία» ολοκληρώθηκε στις 7/6
, και τα πορίσματα του - η βάση του νομοσχεδίου δηλαδή που θα κατέβει προς ψήφιση μέσα στο επόμενο διάστημα- δεν αποτελούν τίποτα παραπάνω από ένα σχέδιο καταστροφής της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Όλη η φιλοσοφία του κινείται γύρω από ένα βασικό ζήτημα: χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Είναι προφανές ότι η ελληνική οικονομία δεν μπορεί να αντέξει μεγάλα έξοδα, όπως η χρηματοδότηση των σχολείων και των πανεπιστημίων, την στιγμή που πρέπει να στέλνει όσα χρήματα υπάρχουν – χρήματα του φορολογούμενου λαού φυσικά- για την αποπληρωμή του χρέους! Όποτε πρέπει να εξευρεθούν νέοι τρόποι λειτουργίας για τις σχολικές μονάδες και τα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Βασικότερη έννοια του «διαλόγου» είναι το ζήτημα της «Αυτονομίας» των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Για την ακρίβεια αναφέρεται ότι «τα ιδρύματα πρέπει να ενηλικιωθούν», να πάψουν να βασίζονται στο «χαρτζιλίκι» του κράτους για την επιβίωση τους και να βρουν νέους τρόπους αυτό-χρηματοδότησης. Αυτοί οι νέοι πόροι θα μπορούσαν να προέρχονται από εκπαιδευτικές δραστηριότητες εκτός τυπικού προγράμματος (δραστηριότητες δια βίου μάθησης και κατάρτισης, θερινά σχολεία κλπ.), από δίδακτρα σε προπτυχιακά προγράμματα σπουδών (αρχικά, κατά τα λεγόμενα των «σοφών» του εθνικού διαλόγου, για φοιτητές από χώρες εκτός της Ε.Ε. – αλλά μπορούμε να φανταστούμε τι επακολουθεί!), καθώς και από έσοδα που θα προέρχονται από τα ερευνητικά προγράμματα των ΑΕΙ. Επίσης αναφέρεται ότι πρέπει να υπάρξουν συγχωνεύσεις ιδρυμάτων, ένα νέο δηλαδή «Σχέδιο Αθηνά» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα δωρεάν συγγράμματα καταργούνται και αντικαθιστώνται με ηλεκτρονικές σημειώσεις, ενώ η λύση που προτείνεται για την σίτιση και την στέγαση των φοιτητών είναι η θεσμοθέτηση ειδικών φοιτητικών δανείων!
          Όμως η πρόταση που περιέχει όλη την ουσία αυτού του «διαλόγου» είναι η εξής: «Το κράτος θα πρέπει να κοστολογήσει τις σπουδές και να δώσει την δυνατότητα  να σπουδάσουν δωρεάν στα ΑΕΙ τόσοι όσοι κρίνονται αναγκαίοι για την μελλοντική κοινωνία.». Με την ανεργία στους νέους να ξεπερνάει το 60% και την οικονομική κρίση να οξύνεται συνεχώς χωρίς σημάδια ανάκαμψης, είναι φανερό ότι οι ανάγκες του κράτους σε εργαζόμενους λιγοστεύουν και άρα δωρεάν εκπαίδευση θα μπορούν να έχουν ελάχιστοι από εμάς! Τα πράγματα είναι δραματικά απλά! Όλη η κοινωνία πρέπει να προσαρμοστεί στην μνημονιακή πραγματικότητα. Σε τι χρειάζονται νέοι με πτυχία, εφόσον δεν τους έχει ανάγκη η αγορά εργασίας? Άρα δεν υπάρχει λόγος να γίνεται σπατάλη χρημάτων του κράτους σε μια «χαμένη γενιά», ιδιαίτερα την στιγμή που υπάρχουν τόσες τράπεζες που πρέπει να διασωθούν από την χρεωκοπία! Συνεπώς το τοπίο ξεκαθαρίζει πλήρως. Πανεπιστήμια θα κλείσουν και θα συγχωνευτούν, ο αριθμός των φοιτητών θα μειωθεί αντικειμενικά, λίγοι (πιθανόν οι εξαιρετικές διάνοιες) θα μπορούν να σπουδάσουν δωρεάν, και για όλους τους υπόλοιπους θα ισχύσει το «παίρνεις ό,τι πληρώνεις». Με την ακραία φτωχοποίηση την οποία έχει υποστεί η ελληνική κοινωνία, μπορούμε να φανταστούμε τι συνεπάγεται αυτό για τα παιδιά των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων… Μας στερούν ένα από τα πιο βασικά κατοχυρωμένα μας δικαιώματα: την δημόσια και δωρεάν παιδεία!
     Αυτό είναι το μέλλον που ετοιμάζουν για εμάς.! Ένα μέλλον όπου 7 στους 10 θα πετιούνται από τα γεννοφάσκια τους, στην φτώχεια και την εξαθλίωση, ενώ οι υπόλοιποι που ίσως καταφέρουν να σπουδάσουν, θα έχουν την «δυνατότητα» να εργαστούν σε συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα! Απέναντι σε όλα αυτά πρέπει να αντεπιτεθούμε άμεσα! Το φοιτητικό κίνημα πρέπει να ξεπεράσει τις μεγάλες αδυναμίες του και να δώσει μια δυναμική απάντηση. Να πραγματοποιήσουμε παντού μαζικές Γενικές Συνελεύσεις και όπου αυτό δεν γίνεται, να δημιουργήσουμε επιτροπές αγώνα ενάντια στη διάλυση της εκπαίδευσης και γενικότερα στα μνημόνια. Να προχωρήσουμε σε καταλήψεις, μαζικές διαδηλώσεις, συμμετοχή στις απεργίες και μπλοκάρισμα κάθε αντι-εκπαιδευτικού νόμου. Να επεξεργαστούμε ένα πλάνο δράσης για την πιο σκληρή σύγκρουση με τα μέτρα κυβέρνησης-ΕΕ, με την ίδια την κυβέρνηση και το 3ο Μνημόνιο. Να παλέψουμε επίσης για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και την αύξηση της χρηματοδότησης τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ.  Να προετοιμάσουμε ένα μαζικό και δυναμικό κίνημα καταλήψεων διαρκείας, πυροκροτητή των αγώνων για την υπόλοιπη κοινωνία για τη διαγραφή του χρέους και το οριστικό γκρέμισμα των μνημονίων.

·        Κάτω ο ν. Διαμαντοπούλου και όλοι οι αντι-εκπαιδευτικοί νόμοι.
·        Αύξηση της χρηματοδότησης για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
·        Ούτε σκέψη για δίδακτρα- Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους.
·        Κατάργηση όλων των μνημονιακών συμβάσεων
·         Διαγραφή του Χρέους- Έξω από Ε.Ε-Ευρώ