Στις 1/6 πήραμε την πρωτοβουλία ως
ΣΣΠ να καλέσουμε τους φοιτητικούς συλλόγους στους οποίους παρεμβαίνουμε και τις
υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις, ώστε να γίνει μια μαζική κινητοποίηση για το
ζήτημα της τηλε-εξεταστικήςκαι της τηλεκπαίδευσης. Στην κινητοποίηση
παρευρεθήκαμε τα μέλη της ΣΣΠ, μαζί με συμφοιτητές μας, καθώς και μέλη της ΑΡΕΝ
από διάφορους συλλόγους. Μετά από συνεχείς πιέσεις, ο πρύτανης αναγκάστηκε να μας
δεχθεί και καταθέσαμε όλα τα ζητήματα,
πολιτικά και πρακτικά, που δημιουργεί η εξ’ αποστάσεως διδασκαλία και
εξεταστική.
Τα ζητήματα που θέσαμε ήταν τα εξής:
1) Αντιταχθήκαμε
πλήρως στην παγίωση της τηλεκπαίδευσης, η οποία προωθείται από την κυβέρνηση
και από τους διάφορους πρυτάνεις (βλ. κάμερες στα σχολεία,
τηλε-εξεταστική στα πανεπιστήμια). Καταρχήν η υποκρισία της κυβέρνησης είναι
εξοργιστική. Ενώ στοιβάζει μαθητές και εκπαιδευτικούς στα σχολεία, τους
εργαζόμενους στους εργασιακούς χώρους και ανοίγει την τουριστική σεζόν – όλα
αυτά φυσικά χωρίς την παραμικρή μέριμνα με ευθύνη του κράτους για το σκέλος της
υγειονομικής προστασίας – απαιτεί από τους φοιτητές να εξετασθούν εξ’
αποστάσεως. Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση δεν δίνει δεκάρα για την υγεία
μας. Αυτό που την ενδιαφέρει είναι: Α) να μην αναγκαστεί να ξοδέψει ούτε
ευρώ για την διασφάλιση της υγειονομικής προστασίας, σε μια δια ζώσης
εξεταστική. Β) να καθιερώσει πλήρως την τηλεκπαίδευση, η οποία οδηγεί στον
εκμηδενισμό της κρατικής χρηματοδότησης για την παιδεία και για την
ιδιωτικοποίηση/εμπορευματοποίηση σχολείων και πανεπιστημίων.
2) Αντιταχθήκαμε
πλήρως και στην διεξαγωγή της τηλε-εξεταστικής.Η
τηλε-εξεταστική είναι πρακτικά ένα ταξικό μέτρο. Με βάση την ανακοίνωση της
πρυτανείας και όσα είπε ο πρύτανης ο ίδιος, όποιος δεν δηλώσει υπεύθυνα
ότι θα φροντίσει ατομικά για όλο τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό του
(διαδικτυακή σύνδεση, προσωπικό υπολογιστή, κάμερα, μικρόφωνο, smartphone κλπ), πρακτικά «μένει στον
αέρα». Ζητούν λοιπόν από τους φοιτητές να δώσουν πολλά χρήματα για να αγοράσουν
τον απαραίτητο εξοπλισμό, να συναινέσουν στην παραβίαση των προσωπικών τους
δεδομένων και να ανεχθούν έναν νέο γύρο καθηγητικής αυθαιρεσίας και
εντατικοποίησης (βλ. αρνητική βαθμολόγηση στην περίπτωση λάθους, ολιγόλεπτα
αγχωτικά τεστ κ.ο.κ.).
Οι «απαντήσεις» του πρύτανη ανέδειξαν για
άλλη μια φορά, πως ο ρόλος του μάλλον είναι εντελώς διακοσμητικός, όταν
πρόκειται για την επίλυση των προβλημάτων που θέτουν οι φοιτητές.
1) Ήταν
σύμφωνος με τις σχετικές με την τηλεκπαίδευση και την τηλε-εξεταστική εντολές
υπουργείου. Βέβαια το αίτημα μας για άμεση αύξηση της
χρηματοδότησης, ώστε να διασφαλιστούν οι απαραίτητοι υγειονομικοί όροι, για
οποιαδήποτε δια ζώσης διαδικασία λαμβάνει χώρα στο πανεπιστήμιο, παρέμεινε
αναπάντητο, μιας και προφανώς ο πρύτανης συμπλέει πλήρως με την πολιτική
θέση της κυβέρνησης για περικοπή της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση.
2) Όσον
αφορά τα επιμέρους ζητήματα που προκύπτουν σε όλες σχεδόν τις σχολές, εκεί
βγάζει την ουρά του έξω. Ενώ προφανώς δεν έχει
γίνει ξεκάθαρο το πως, που και πότε θα εξετασθούν όσοι φοιτητές δεν μπορούν ή
δεν θέλουν να συμμετάσχουν στο φιάσκο της τηλε-εξεταστικής, η απάντηση της
πρυτανείας ήταν ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι αυτοί οι φοιτητές θα έχουν
δικαίωμα συμμετοχής στην εξεταστική. Επίσης ο πρύτανης μας δήλωσε
ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται να εμποδίσει κανένα καθηγητή που αυθαιρετεί εις
βάρος των φοιτητών, γιατί οι αυθαιρεσίες αυτές είναι «νόμιμες» βάσει της
«ακαδημαϊκής ελευθερίας».
Οι φοιτητές, να οργανώσουμε τον αγώνα μας
Δεν πρέπει να επιτρέψουμε την
παγίωση της τηλεκπαίδευσης. Η τηλε-εξεταστική δεν πρέπει
να γίνει ούτε τώρα, ούτε ποτέ! Για να το εξασφαλίσουμε αυτό πρέπει να
προβούμε σε μαζικές γενικές συνελεύσεις στις σχολές μας και να προχωρήσουμε
σε μαχητικές κινητοποιήσεις εκ νέου για το ζήτημα. Σε κάθε σχολή να
πιέσουμε για την διεξαγωγή της εξεταστικής με τους καλύτερους όρους για εμάς!
Να βάλουμε φρένο στην καθηγητική αυθαιρεσία και σε όσες εξεταστικές μεθόδους
οδηγούν σε μαζικά κοψίματα.
Για να γίνουν όλα αυτά με μαζικούς και ενωτικούς όρους από
το κίνημα, πρέπει το αγωνιστικό οργανωμένο κομμάτι του φοιτητικού κινήματος να
δουλέψει συνειδητά σε αυτήν την κατεύθυνση. Η
εικόνα του τελευταίου διαστήματος (πχ ξεχωριστές κινητοποιήσεις για το ίδιο
ζήτημα, παρά το γεγονός ότι τα αιτήματα είναι επίσης κοινά) είναι εκτός από
λυπηρή, άκρως προβληματική. Προκύπτουν από την συνειδητή και εσκεμμένη αποφυγή
επικοινωνίας μεταξύ των πολιτικών χώρων για την οργάνωση μιας κινητοποίησης και
από τους πολιτικούς μικροηγεμονισμούς που πάνε κόντρα στην ανάγκη για
συσπειρωμένο αγώνα των φοιτητών.
Ως ΣΣΠ προσπαθούμε και θα συνεχίσουμε να
κάνουμε βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση,
παρότι τις περισσότερες φορές η ανταπόκριση από τις υπόλοιπες δυνάμεις είναι
ανύπαρκτη. Θεωρούμε ότι για να σταματήσουμε τα αντιεκπαιδευτικά και αντεργατικά
μέτρα της κυβέρνησης, το φοιτητικό κίνημα πρέπει να συσπειρωθεί στους συλλόγους
του και να αγωνιστεί μαχητικά. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να κερδίσουμε, και σε
αυτό θα κριθεί στο τέλος και η κάθε πολιτική δύναμη!
ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΑΓΩΝΑΣ – ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ: ΤΑ
ΟΠΛΑ ΜΑΣ!
- Δια ζώσης εξεταστική, με λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων και ειδική πρόβλεψη για όσους επιλέξουν να εξετασθούν εξ’ αποστάσεως.
- Διπλή εξεταστική τον Σεπτέμβρη.
- Άμεση αποστολή των συγγραμμάτων και δραστική μείωση της ύλης.
- Άμεση απόσυρση του νόμου Κεραμέως - Να μην κατατεθεί στην Βουλή.
- Καμία σκέψη για παγίωση της τηλεκπαίδευσης.
- Όχι στα νέα αντεργατικά μέτρα – Ούτε σκέψη για νέα μνημόνια
- Λεφτά για παιδεία και υγεία, όχι για τράπεζες, επιχειρήσεις και αστυνομία.