Παρασκευή, 30 Ιουνίου 2017

ΚΑΤΩ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ-ΤΕΙ

Πριν από περίπου ένα μήνα, ο υπουργός παιδείας Κ. Γαβρόγλου, έδωσε στην δημοσιότητα μια πρώτη εικόνα του νέου νόμου-πλαίσιο για  την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που αφορά και επηρεάζει τόσο τα ΑΕΙ όσο και τα ΤΕΙ. O λεγόμενος «δημόσιος διάλογος» και η «δημόσια διαβούλευση» έκλεισαν στις 16/6 και το νομοσχέδιο, θα κατατεθεί προς ψήφιση στην βουλή, σύμφωνα με τον υπουργό παιδείας Γαβρόγλου περίπου στις αρχές του Ιουλίου.
Να υπενθυμίσουμε ότι το περιβάλλον πάνω στο οποίο συντάσσεται το νομοσχέδιο είναι αυτή την στιγμή το εξής: 1) Η υποχρηματοδότηση για τα πανεπιστήμια αγγίζει το 80%. 2) Δεν γίνονται νέες προσλήψεις προσωπικού. 3) Υπάρχουν συσσωρευμένοι απλήρωτοι λογαριασμοί και χρέη σε ΔΕΚΟ. 4) Οι εργολάβοι έχουν καταλάβει το σύνολο των επιμέρους υπηρεσιών των ΑΕΙ-ΤΕΙ, αφαιμάσσοντας οικονομικά τα πανεπιστήμια. 5) Κτήρια και δομές καταρρέουν στα κεφάλια των φοιτητών καθημερινά και δεν επισκευάζονται ποτέ και από κανέναν. Έτσι με βάση όλα αυτά και με την δέσμευση ότι «τα ελληνικά πανεπιστήμια πρέπει με κάποιον τρόπο να ακολουθήσουν το παράδειγμα της κατρακύλας και χρεοκοπίας του ελληνικού καπιταλισμού», η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ από κοινού με τους ευρωπαίους δανειστές και τεχνοκράτες του ΟΟΣΑ κατεβάζουν νέο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα εξής:


-          Τα δίδακτρα εξαπλώνονται σε όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα. Αναφέρεται ρητά ότι αν τα χρήματα από τις πηγές χρηματοδότησης για τα μεταπτυχιακά δεν επαρκούν (προϋπολογισμός κράτους – πανεπιστημίου, χορηγίες, κονδύλια από ερευνητικά προγράμματα κλπ) τότε προβλέπεται η επιβολή διδάκτρων για την κάλυψη των εξόδων. Όσοι παρουσιάζουν εισόδημα χαμηλότερο ενός συγκεκριμένου ποσού το χρόνο (υπολογίζεται περίπου στα 4800 ευρώ), απαλλάσσόνται από την υποχρέωση να πληρώσουν τα δίδακτρα. Για τους υπόλοιπους υπάρχουν δύο εναλλακτικές: η πληρωμή των διδάκτρων ή η εργασία σε δομές του πανεπιστημίου. Αυτό το μέτρο όχι μόνο θεσμοθετεί την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία των νέων, αλλά γίνεται για να καλύψει τα μεγάλα κενά που υπάρχουν στις υπηρεσίες του πανεπιστημίου και σίγουρα θα σημάνει και νέες απολύσεις εργαζομένων (τις θέσεις τους θα καλύπτουν οι φοιτητές). Αυτό θα ισχύσει για όλα τα μεταπτυχιακά, και αποτελεί «πρόβα τζενεράλε» και για τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών (άλλωστε έχει προταθεί ήδη και από διάφορους μνημονιακούς όπως ο αντιπρύτανης ΑΠΘ Λαόπουλος, πρύτανης πανεπιστημίου Κρήτης, Μπουτάρης κλπ). Είναι παραπάνω από φανερό, αν πάρει κανείς υπόψιν την τραγική οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα πανεπιστήμια, ότι τα δίδακτρα θα γίνουν καθεστώς!
-          Ενισχύεται η διοικητική αυτονομία των ιδρυμάτων. Οι αποφάσεις σε σχέση με την διοίκηση των πανεπιστημίων απομακρύνονται από το κράτος και θα παίρνονται από όργανα του ιδρύματος. Αυτό το μέτρο καθαυτό δεν επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία των πανεπιστημίων, ωστόσο είναι μια σταδιακή κίνηση πλήρους αυτονόμησης των πανεπιστημίων από το κράτος. Το σημείο κλειδί θα είναι η οικονομική αυτονόμηση (τα πανεπιστήμια να βρίσκουν μόνα τους χρηματοδότηση και να μην παίρνουν χρήματα από το κράτος – δηλαδή να επιβάλλουν δίδακτρα) η οποία σίγουρα θα επιχειρηθεί σύντομα.
-          Ο υπουργός με απόφαση του θα μπορεί να κλείνει ή να συγχωνεύει τμήματα ή σχολές που οι εισακτέοι ή οι απόφοιτοι από αυτά δεν ξεπερνούν κάποιον συγκεκριμένο αριθμό (άγνωστο ακόμα) και όταν «η λειτουργία τους δεν συνάδει με τις οικονομικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας». Είναι φανερό ότι με βάση την οικονομική κατάσταση της χώρας, τόσοι απόφοιτοι είναι άχρηστοι (δεν ενσωματώνονται στην αγορά εργασίας) και επομένως τα τμήματα στα οποία φοιτούν θα πρέπει να κλείσουν.  Αυτή η «ρύθμιση» θα λειτουργήσει ως ένα δεύτερο σχέδιο «Αθηνά», λύνοντας τα χέρια της κυβέρνησης ως προς την εξαφάνιση δεκάδων περιφερειακών ΑΕΙ ή ΤΕΙ, και θα σημάνει μια νέα σαρωτική συρρίκνωση του εκπαιδευτικού χάρτη.
-          Κάθε τμήμα θα πρέπει να δημιουργήσει έναν διετή κύκλο σπουδών, τον οποίο θα μπορούν να ακολουθούν μόνο απόφοιτοι των ΕΠΑΛ. Αυτό το κομμάτιασμα του ενός κύκλου σπουδών κάθε τμήματος είναι προφανές ότι θα διασπάσει το πτυχίο, και κατ’ επέκταση θα διαλύσει τα επαγγελματικά δικαιώματα με τα οποία συνδέεται. Άλλα δικαιώματα θα έχει π.χ. το πτυχίο ενός Μαθηματικού που ακολούθησε έναν 4ετή κύκλο σπουδών (και μπήκε στο τμήμα από το Ενιαίο Λύκειο) και άλλα -λιγότερα κατά βάση- ενός που ακολούθησε και αποφοίτησε από έναν 2ετη κύκλο και παρέλαβε το λεγόμενο «δίπλωμα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης».
-          Καταργείται το πανεπιστημιακό άσυλο.  Ο νέος νόμος επιτρέπει την είσοδο των δυνάμεων καταστολής στους χώρους των πανεπιστημίων σε όλες τις περιπτώσεις. Αυτό σημαίνει ότι η αστυνομία θα μπορεί να μπαίνει ανενόχλητη και να σπάει καταλήψεις και κινητοποιήσεις. Είναι φανερό ότι σκοπός είναι η καταστολή του φοιτητικού κινήματος, των αγώνων του και των δομών αυτοοργάνωσης του. Με έναν άκρως ειρωνικό τρόπο επίσης αναφέρεται ότι υφίσταται το «άσυλο ιδεών», εννοώντας ότι επιτρέπεται η ελεύθερη διακίνηση ιδεών και απόψεων, λες και εκτός πανεπιστημίου απαγορεύεται!
Ο νέος νόμος αποτελεί κοροϊδία και ταφόπλακα για την 3οβάθμια εκπαίδευση
Είναι φανερό ότι τα παραπάνω, όποια μορφή και αν πάρουν στο τελικό νομοσχέδιο, όχι μόνο δεν θα λύσουν το πρόβλημα αλλά αντίθετα θα το οξύνουν περαιτέρω. Ντόπιοι και ευρωπαίοι μνημονιακοί,  είναι αποφασισμένοι να τελειώνουν με την δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση μια για πάντα. Αυτό προστάζει η χρεοκοπία της ελληνικής οικονομίας, αυτό προστάζουν τα μνημόνια, αυτό προστάζουν οι ευρωπαίοι τοκογλύφοι, αυτό προστάζει η σάπια καπιταλιστική πραγματικότητα. Σύμφωνα με το δικό τους σχέδιο είναι απαράδεκτο και αναποτελεσματικό για μια οικονομία σε ελεύθερη πτώση όπως  η ελληνική, που το ένα εργοστάσιο κλείνει μετά το άλλο, που βλέπει την πλειοψηφία των πτυχιούχων της να μεταναστεύουν στο εξωτερικό, να συνεχίσει να παράγει επιστήμονες και ειδικευμένους εργαζόμενους. Μ’ αυτή την έννοια η βασική στόχευση κάθε νομοσχεδίου από της Διαμαντοπούλου το 2011 μέχρι του Γαβρόγλου το 2017 αλλά και κάθε επόμενου μέσα στην μνημονιακή εποχή,  θα είναι η διάλυση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, σε αυτό δηλαδή που αναλογεί σε μια αποικία χρέους καταδικασμένη να φυτοζωεί και ότι παράγει να της το αρπάζουν οι τοκογλύφοι ιμπεριαλιστές.
Θα πρέπει να μας βρουν απέναντι τους εξίσου αποφασισμένους!
Η νεολαία και οι φοιτητές πρέπει να σηκώσουμε αυτή τη μάχη που έχουμε μπροστά μας, στις πλάτες μας. Είμαστε η γενιά που θα αναγκαζόμαστε να δουλεύουμε για 200 ευρώ το μήνα, ανασφάλιστοι, χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα, και που ο εργοδότης θα ασκεί εξουσίες φεουδάρχη πάνω μας(βλέπε νομοσχέδιο για τα εργασιακά και 4ο μνημόνιο).
Μας λένε «Χαμένη Γενιά». Να τους δείξουμε ότι είμαστε την γενιά που θα αλλάξει τον κόσμο.
Πρέπει να οργανωθούμε άμεσα! Μέσα από τις γενικές μας συνελεύσεις και τους συλλόγους ή από επιτροπές δράσης, που θα συμμετέχουν όλοι όσοι  εναντιώνονται στο νέο νόμο, να πάρουμε αγωνιστικές αποφάσεις, να πραγματοποιήσουμε καταλήψεις στις σχολές μας, αποκλεισμούς δρόμων και δημοσίων κτηρίων και να χρησιμοποιήσουμε κάθε αναγκαία μορφή πάλης. Να βγούμε στον δρόμο μαζί με τους εργαζόμενους και να παλέψουμε για να πέσει ο νέος νόμος-έκτρωμα, να οργανώσουμε από κοινού μια Γενική Πολιτική Απεργία Διαρκείας για να μπορέσουμε να συγκρουστούμε με όλο τον μνημονιακό μεσαίωνα που μας έχουν επιβάλλει. 
Ø  ΚΑΤΩ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ
Ø  ΑΜΕΣΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤΟ 5% ΤΟΥ ΑΕΠ
Ø  ΠΛΗΡΗΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΑΣΥΛΟΥ

Ø  ΚΑΤΩ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ – ΠΑΛΙΟΙ ΚΑΙ ΝΕΟΙ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΙ