Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΑΣΥΛΟ, ΠΕΜΠΤΗ 8/8


ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΑΣΥΛΟ!
ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΔΟΓΜΑ "ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑΞΗ"

ΑΘΗΝΑ: ΠΕΜΠΤΗ 8/8,18.00 , ΠΡΟΛΥΛΑΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΠΕΜΠΤΗ 8/8,18.30 , ΚΑΜΑΡΑ 

Η κυβέρνηση της ΝΔ ετοιμάζεται να ψηφίσει την Πέμπτη 8/8 την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, με τη διαδικασία του επείγοντος, σε μια περίοδο που οι σχολές είναι κλειστές και υπολογίζει ότι οι φοιτητές δεν θα μπορούν να αντιδράσουν. Ωστόσο, η συμμετοχή χιλιάδων νέων στην κινητοποίηση στις 23/7 αποτέλεσε μια πρώτη απάντηση της νεολαίας στα σχέδια της κυβέρνησης, απάντηση που πρέπει να γίνει πιο μαζική και δυναμική κατά το επόμενο διάστημα. Είναι ξεκάθαρο πως για τη νεοφιλελεύθερη και μνημονιακή ΝΔ η υποχρηματοδότηση των ιδρυμάτων, οι τρομακτικές ελλείψεις σε προσωπικό και υλικοτεχνικό εξοπλισμό, το ρήμαγμα κυριολεκτικά των κτιρίων των σχολών και των εστιών και οι συνθήκες στις οποίες σπουδάζουμε,οφείλονται στην ύπαρξη του ασύλου και όχι στηνεπιβολή των μνημονίων στην παιδεία!
Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για τους φοιτητές και τη νεολαία. Η ΝΔ, στο δρόμο που "έστρωσε" ο ΣΥΡΙΖΑ και με τον αέρα της εκλογικής νίκης, θέλει να επιβάλει ένα συντριπτικό χτύπημα στη δημόσια εκπαίδευση και το φοιτητικό κίνημα. Βασικά στοιχεία της «παιδείας» που θέλουν οι νεοφιλελεύθεροι αγριάνθρωποι της ΝΔ είναι:
1        1.Η βίαιη αντιστοίχιση της εκπαίδευσης στην κατάσταση του χρεωκοπημένου ελληνικού καπιταλισμού, δηλ. η κατάργηση κάθε δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα που έχει και η πλήρης ιδιωτικοποίηση – εμπορευματοποίηση της. Αυτό σημαίνει: α) Νέα μείωση της εξευτελισμένης χρηματοδότησης, αφού και η ΝΔ νοιάζεται μόνο να δώσει κι άλλα δώρα σε κεφάλαιο και πλούσιους («μείωση φόρων και κράτους»), να πληρώνει τακτικά τους δανειστές–τοκογλύφους ΕΕ και αγορών.β) Κάθετος διαχωρισμός εκπαίδευσης και σχολών σε «καλά» και «κακά», με «αξιολόγηση» (που θα καθορίζει και την όποια κρατική χρηματοδότηση) και αυστηρά ταξικά κριτήρια. γ) Αυτά οδηγούν μοιραία σε δίδακτρα, άλλες μορφές ελεημοσύνης όπως φοιτητικά «κουπόνια» ήδάνεια.
2           2.Το κλείσιμο σχολών και τμημάτων και η μετατροπή όσων σχολών επιβιώσουν σε επιχειρήσεις που θα πουλούν προγράμματα σπουδών–δεξιοτήτωνστους φοιτητές– πελάτες. Αυτοί οι "ατομικοί τίτλοι σπουδών" καμία σχέση δεν θα έχουν μετα ως τώρα πτυχία ούτε σε επίπεδο μόρφωσης, ούτε σε επίπεδοεπαγγελματικών δικαιωμάτων. Έτσι, η Παιδεία και η γνώση θα μετατραπούν πλήρως από κοινωνικά αγαθά σε εμπορεύματα, που κάθε φοιτητής θα αγοράζει όσο σηκώνειη τσέπη του.
3           3.Μεγάλος αριθμός νέων θα πεταχτούν εκτός πανεπιστημίων (διαγραφές ν+2 έτη, μειώσεις εισακτέων).
        4.Εργολάβοι και ιδιώτες «επενδυτές»–αρπακτικά θα αλωνίζουν εντός των πανεπιστημίων, κερδοσκοπώντας με τη σίτιση, στέγαση, καθαριότητα κ.λπ.
Τα νεοφιλελεύθερα επιτελεία προσπαθούν να κρύψουν αυτόν τον κοινωνικό κανιβαλισμό με ιδεολογήματα για «καινοτομία», σπάσιμο του «ασφυκτικού εναγκαλισμού του κράτους», «αριστεία». Αντί για το δικαίωμα όλων στη μόρφωση, πλασάρουν τις «ίσες ευκαιρίες» που δήθεν παρέχει σε όλους, εργαζόμενους και αφεντικά, φτωχούς και πλούσιους, η «ελεύθερη αγορά»! Ξέχασαν να ενημερώσουν τη νεολαία πως:

  •        Στις ΗΠΑ πάνω από 44 εκατομμύρια δανειολήπτες φοιτητικών δανείων χρωστούν πάνω από 1,5 τρις $. Οι οφειλέτες μεταναστεύουν, χάνουν περιουσίες,αντιμετωπίζουν εξοντωτικές ποινές, όπως φυλακίσεις.
  •    Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια σε γενικές γραμμές δεν έχουν υψηλές θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη. Και αυτό γιατί έχουν ως στόχο τους το κέρδος, λειτουργούν ως «αυτόνομα» μέσα στην «ελεύθερη αγορά», έχουν δίδακτρα,δεν προσφέρουν ουσιαστική μόρφωση ή ερευνητικό έργο, ενώ συνδέονται με εκατοντάδες σκάνδαλα(π.χ. εξαγορά πτυχίων-μαϊμού από πλούσιους κ.α.). Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Πορτογαλία, που από μερικές εκατοντάδες ιδιωτικά πανεπιστήμια που άνοιξαν τις δεκαετίες του '70 και του '80, σήμερα έχει μείνει μόνο με μερικές δεκάδες, καθώς τα περισσότερα έκλεισαν λόγω ... έλλειψης πελατείας.
  •     Στη Γερμανία μόλις το 1% των φοιτητών σπουδάζει σε ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Το πρόγραμμα που θέλει να επιβάλλει η ΝΔ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια και σε κατάργηση του άρθρου 16, ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, πλήρης εξίσωση πανεπιστημίων - ιδιωτικών κολεγίων.
Πρώτο βήμα για την επιβολή όλων των παραπάνω αποτελεί η κατάργηση του ασύλου για να καταπνιχθεί κάθε προσπάθεια αγώνα και αντίστασης των φοιτητών. Γιατί γνωρίζουν πως παλιότερες επιθέσεις στην παιδεία(π.χ. 2006-2007, 2011) αντιμετώπισαν σημαντικούς φοιτητικούς ξεσηκωμούς και αντιστάσεις.
Ο ιδεολογικός μανδύας τηςκατάργησης του ασύλου, το Δόγμα "Νόμος και Τάξη" δεν έχει στο στόχαστρο την καταπολέμηση των ναρκωτικών και της εγκληματικότητας, όπως ψευδώς αναφέρεται, αλλά τα δημοκρατικά δικαιώματα και το μαχητικό συνδικαλισμό. Για το ναρκεμπόριο και την εγκληματικότητα, όπως και για τις ασυδοσίες των πλουσίων, των μεγάλων επιχειρηματιών και των αστών πολιτικών ισχύει το δόγμα "Ανομία και Αταξία", καθώς σχεδόν ποτέ δεν διώκονται και δεν καταδικάζονται.Η κυβέρνηση της ΝΔ θέλει έτσι να οικοδομήσει ένα ακόμα πιο ζοφερόκράτος έκτακτης ανάγκης, που θα καταδιώκει και θα χτυπά εργαζόμενους, νέους, μετανάστες, απαραίτητο συμπλήρωμα του καθεστώτος αποικίας χρέους και των μνημονίων διαρκείας.
Το άσυλο είναι μια κατάκτηση που επιβλήθηκεμε σκληρούς αγώνες και με το αίμα των φοιτητών και των εργαζομένων, απ’ την εξέγερση του Πολυτεχνείου μέχρι σήμερα. Καταργώντας το, θέλουν να τελειώσουν με τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση αλλά και με μια ολόκληρη εποχή κατακτήσεων και αγώνων των εργαζομένων και της νεολαίας, που τα συκοφαντούν ως «λαϊκισμό». Η κατάργηση του ισοδυναμεί μεένα πραγματικά ιστορικό πισωγύρισμα της ελληνικής κοινωνικής και πολιτικής ζωής στις πιο μαύρες και αντιδραστικές σελίδες της. Το φοιτητικό κίνημα και η νεολαία πρέπει να παλέψουμε για να εμποδίσουμε κάτι τέτοιο.
ΑΠΟ ΧΑΜΕΝΗ ΓΕΝΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ Η ΓΕΝΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΓΕΡΣΗΣ!
Να πιάσουμε το νήμα από τους αγώνες των φοιτητών, της νεολαίας και των εκπαιδευτικών σε ΗΠΑ, Βραζιλία, Αλβανία κ.α. Το φοιτητικό κίνημα οφείλει άμεσα να πάρει θέση μάχης. Χρειάζεται μια τομή στη λογική και την πρακτική μας, ξεπερνώντας έμπρακτα κάθε αναποτελεσματική και αδιέξοδη πολιτική, που έχει οδηγήσει το φοιτητικό κίνημα σε παράλυση. Να παλέψουμε για την ανασυγκρότηση και ανασύνθεση του φοιτητικού κινήματος στη βάση μιας αγωνιστικής και ενωτικής πολιτικής.Να ζωντανέψουμε τις σχολές με μαζικές γενικές συνελεύσεις, όπου θα γίνεται πραγματική και δημοκρατική συζήτηση,με επιτροπές και πρωτοβουλίες, με πολιτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, με μαχητικά μέσα πάλης (καταλήψεις, αποκλεισμούς δρόμων κ.α.) να δώσουμε μια κλωτσιά στους ναρκέμπορους, στην αστυνομοκρατία και στις μνημονιακές κυβερνήσεις από τις σχολές μας και τις ζωές μας.