Να μην θυσιάσουμε
κανένα εργασιακό μας δικαίωμα!
Εδώ και αρκετά
χρόνια κοσμήτορας και μέλη ΔΕΠ της σχολής μας έχουν ανοίξει μια συζήτηση γύρω
από την αλλαγή του προγράμματος σπουδών. Η συζήτηση αυτή εντάθηκε κατά το
εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2016-2017 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Πιο συγκεκριμένα, την Τρίτη 17/1, λίγες
μόλις μέρες πριν ξεκινήσει η εξεταστική, η κοσμητεία εντελώς πραξικοπηματικά(!)
ανέβασε στην ιστοσελίδα της σχολής κάποια έγγραφα με αναρτημένο το νέο
πρόγραμμα σπουδών με στόχο αυτό να μπει σε εφαρμογή κατά το νέο ακαδημαϊκό έτος
2017-2018. Παράλληλα αναφέρεται πως διάφορα σχόλια και παρατηρήσεις μπορούν να
σταλούν μέχρι τις 15/2 για να ληφθούν υπ' όψιν στην επόμενη συνεδρίαση του
τμήματος σχολής, δηλ. του διοικητικού οργάνου της σχολής στο οποίο καθηγητές
και κοσμήτορας αποφασίζουν για εμάς
χωρίς εμάς(!!).
Σχετικά με τα
παραπάνω και ρίχνοντας μια "πρώτη ματιά" στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών
(ΠΣ) έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
-Επί μια σειρά
Γενικών Συνελεύσεων του Συλλόγου μας, αυτός έχει απορρίψει κάθε αλλαγή του ΠΣ
που κινείται σε κατεύθυνση διάσπασης πτυχίου όπως αυτή που προσπαθείται.
-Κοσμήτορας και
μέλη ΔΕΠ όμως έχουν άλλη άποψη!!! Επανειλημμένα
επιλέγουν να μην λαμβάνουν υπ' όψιν τους τις αποφάσεις του Συλλόγου μας.
Αυτό φαίνεται από το ότι τμήματα συνεδριάζουν χωρίς να γίνεται αυτό γνωστό στο
Σύλλογο (κάποιες φορές μπορεί και κρυφά!), όταν μέλη του Συλλόγου διεκδικούν να
παρευρίσκονται στις συνεδριάσεις, αυτό γίνεται με αντιδράσεις από τους
καθηγητές, ενώ η προτεινόμενη αλλαγή ετοιμάζεται να γίνει κατά την εξεταστική
περίοδο, προφανώς για να μην σηκώσει θύελλα αντιδράσεων από τη μεριά του
Συλλόγου. Τελευταίο αλλά όχι μικρότερο σε σημασία, το νέο τμήμα που υποτίθεται
ότι θα πραγματοποιηθεί για το νέο ΠΣ, γιατί δεν ορίζεται, το πότε θα γίνει, συγκεκριμένα
στην ανακοίνωση;;
-Το νέο ΠΣ όσο αθώο
και αν φαίνεται, καθόλου αθώο δεν είναι. Κινείται
στην κατεύθυνση που έχει χαράξει ο νόμος Διαμαντοπούλου και είναι πλήρως
ευθυγραμμισμένο με τις μνημονιακές επιταγές της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και πιο συγκεκριμένα με το νέο βάρβαρο
νομοσχέδιο για τα εργασιακά που η τελευταία ετοιμάζεται να φέρει.
-Πρώτον, στοχεύει στην διάσπαση-κατάργηση του
ενιαίου και πενταετούς πτυχίου(σε 4+1 χρόνια) και κατά συνέπεια στην κατάργηση
των εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων που το πτυχίο μας εξασφαλίζει. Η έννοια του πτυχίου θα
καταργηθεί και στη θέση της θα μπει η έννοια του ατομικού τίτλου σπουδών, που
θα αντιστοιχεί σε ορισμένο αριθμό πιστωτικών μονάδων, τις οποίες ο φοιτητής θα
μαζεύει από μαθήματα, σεμινάρια, μαθητεία κτλ. Οι φοιτητές θα βιώνουν τις
υποβαθμισμένες σπουδές τους ως έναν ατομικό, ανταγωνιστικό κυνήγι επιβίωσης και
συλλογής όλο και περισσότερων πιστωτικών μονάδων, αφού οι πιστωτικές μονάδες
δεν θα έχουν μόνιμη ισχύ αλλά θα επαναξιολογούνται διαρκώς. Αυτό φαίνεται από
το ότι το μάθημα «Τεχνικές Σχεδιάσεις - Χρήση
Η/Υ (Διαγράμματα Ροής,CAD/CAM)» από μάθημα κορμού του 1ου εξαμήνου μετατρέπεται σε
σεμιναριακό μάθημα, δηλ. μάθημα «το οποίο θα
αναγράφεται στην αναλυτική βαθμολογία, αλλά δεν θα προσμετράται στον βαθμό του
διπλώματος». Κάτι που γίνεται μόνο αν η
αναλυτική βαθμολογία προσμετράται σε πιστωτικές μονάδες και καταργηθεί η έννοια
του πτυχίου! Παράλληλα αυτό μπορεί να
αποτελέσει και “όχημα” για την εισαγωγή περισσότερων σεμιναρίων ή/και την επιβολή διδάκτρων σε αυτά. Επιπλέον
η τοποθέτηση όλων
σχεδόν των μαθημάτων-εμβαθύνσεων στο 5ο έτος ανοίγει το δρόμο για τη διάσπαση
πτυχίου σε 4+1 χρόνια(με πιθανή επιβολή διδάκτρων στο 5ο έτος) όπως όριζε και ο
νόμος Διαμαντοπούλου. Ενώ η επιλογή μαθημάτων εμβάθυνσης από παραπάνω από μια
εμβαθύνσεις οδηγεί στη δημιουργία δεκάδων διαφορετικών συνδυασμών μαθημάτων που
μπορεί να επιλέξει ένας φοιτητής. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για την έκδοση
διαφορετικών πτυχίων από την ίδια σχολή, κάτι που επίσης αποτελεί διάσπαση
πτυχίου (μηχανικοί πολλών ταχυτήτων).
-Δεύτερον, στοχεύει στην καταβαράθρωση του
μορφωτικού και τεχνικού επιπέδου της ελληνικής κοινωνίας, στην κατάργηση του
δικαιώματος στην μόρφωση. Το μορφωτικό και τεχνικό επίπεδο των εργαζομένων(και ειδικότερα των ειδικευμένων)
αποτελεί μια από τις 2 βασικές παραγωγικές δυνάμεις της κοινωνίας και βασίζεται
στο σύνολο του γνωστικού αντικειμένου που κατοχυρώνει το ΠΣ κάθε πτυχίου. Προσαρμογή
του ΠΣ κάθε σχολής/τμήματος στις ανάγκες του χρεωκοπημένου ελληνικού
καπιταλισμού σημαίνει πλήρης κατακερματισμός του γνωστικού αντικειμένου και
πέταγμα εκτός των σχολών όσων φοιτητών προέρχονται από λαϊκές οικογένειες και
δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσουν. Συνολικά δηλαδή μια πραγματική στείρωση των παραγωγικών δυνατοτήτων της
κοινωνίας.
-Επιπλέον, βασική
αιτία των αλλαγών στο ΠΣ είναι η δραστική υποχρηματοδότηση των ιδρυμάτων η
οποία φέρνει λιγότερους καθηγητές, επιστημονικό προσωπικό, ώρες διδασκαλίας,
συσκευές, πειραματικές διατάξεις κτλ. οδηγεί
δηλαδή συνολικά σε μια υποβάθμιση της σχολής μας, η οποία αποτυπώνεται στο νέο
ΠΣ. Αποτύπωση που φαίνεται στην μείωση των αριθμών των μαθημάτων και την
σύμπτυξη άλλων, αν φυσικά δεν δημιουργηθούν μαθήματα με τεράστιο όγκο ύλης.
Ο φοιτητικός
σύλλογος πρέπει να μπλοκάρει οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών που
οδηγεί στην απώλεια των ήδη περιορισμένων μας εργασιακών δικαιωμάτων και
κινείται στην προαναφερθείσα κατεύθυνση, όπως το νέο ΠΣ. Ο αγώνας αυτός μπορεί
να είναι νικηφόρος μόνο αν:
1)Είναι
αυτοοργανωμένος, δηλ. χρησιμοποιεί ως μέσο πάλης τις γενικές συνελεύσεις ή/και επιτροπές.
2)Είναι μαχητικός,
δηλ. υιοθετεί ως μέσο πάλης τις καταλήψεις και άλλες δυναμικές μορφές πάλης.
3)Είναι
συντονισμένος με το εργατικό κίνημα γενικά και με τους εργαζομένους της σχολής
που στηρίζουν τα αιτήματά μας ειδικότερα.
4)Είναι ενταγμένος
στην ευρύτερη αντι-μνημονιακή πάλη και ειδικότερα στην πάλη ενάντια στο νέο
αντεργατικό νομοσχέδιο και τον εργατικό μεσαίωνα που αυτό φέρνει.
5)Είναι ενταγμένος
στην πάλη για την ανατροπή της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και των ιμπεριαλιστών ΕΕ/ΔΝΤ.
·
Όχι στο νέο
Πρόγραμμα Σπουδών, στη διάλυση-εμπορευματοποιήση της παιδείας και την κατάργηση
των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Ενιαίο, πενταετές, αδιάσπαστο πτυχίο.
·
Να μην
περάσουν τα νέα μέτρα για τα εργασιακά.
·
Κατάργηση
του 3ου Μνημονίου και όλων των προηγούμενων.
·
Κατάργηση
του ν.Διαμαντοπούλου και όλων των αντί-εκπαιδευτικών νόμων.