Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΙΩΑΝΝΙΝΑ: Ανταπόκριση από την φοιτητική πορεία την Παρασκευή 1 Μαρτίου


               Την Παρασκευή 1 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε φοιτητική πορεία ενάντια στην διάλυση της Λέσχης της Δόμπολης και γενικότερα ενάντια στο πετσόκομμα της χρηματοδότησης της μέριμνας των ΑΕΙ – ΤΕΙ. Η διαδήλωση έγινε έπειτα από πρωτοβουλία που πήραν οι δύο φοιτητικοί σύλλογοι των Εστιακών, της Δουρούτης και της Δόμπολης μέσα από τις γενικές τους συνελεύσεις. Στην πορεία συμμετείχαν με δικό τους ξεχωριστό μπλοκ ο Φ.Σ. Εστιακών Δόμπολης και ο Φ.Σ. Εστιακών Πανεπιστημίου (Δουρούτης), ενώ από παρατάξεις και οργανώσεις ήταν η Σοσιαλιστική Σπουδαστική Πάλη, οι Αγ. Κινήσεις, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και η ΕΣΕ. Στην διαδήλωση συμμετείχαν περίπου 120 φοιτητές, που έδωσαν μια πρώτη απάντηση στην επίθεση που δεχόμαστε στα αυτονόητα δικαιώματά μας στην σίτιση, την στέγαση και τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.

               Για την οργάνωση της πορείας είχε πραγματοποιηθεί συντονιστικό των δύο συλλόγων. Στο συντονιστικό είχε καθοριστεί συγκεκριμένο σημείο συγκέντρωσης (18:00 Περιφέρεια), το κοινό σημείο που είχαν ψηφίσει οι φοιτητές στις συνελεύσεις τους. Ωστόσο  πριν καν γίνει συντονιστικό ορισμένα μέλη του συλλόγου της Δόμπολης που ανήκουν σε συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους (ΕΣΕ και ΕΑΑΚ), αποφάσισαν να κάνουν ένα μικρό πραξικόπημα. Παρά και ενάντια στην απόφαση του συντονιστικού, αλλά και των αποφάσεων των συνελεύσεων των συλλόγων τους, κάλεσαν το σύλλογο της Δόμπολης σε συγκέντρωση την ίδια ώρα 400 μέτρα μακριά από το σημείο που είχε αποφασιστεί (18:00 Ακαδημία)! Η κίνηση αυτή που ήταν απόλυτα διαιρετική και διασπαστική δείχνει το πως εννοούν οι συγκεκριμένες δυνάμεις τις συλλογικές διαδικασίες και αποφάσεις που οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι σέβονται.  Στα λόγια επικαλούνται την ενότητα και τον συντονισμό και στην πράξη υπονομεύουν τη δυνατότητα αυτή. Ευτυχώς στην πράξη, έστω και 10 λεπτά πριν ξεκινήσει η πορεία και μετά την παρότρυνση από την πλευρά του συλλόγου εστιακών φοιτητών Δουρούτης, ήρθαν και οι ίδιοι στον χώρο της συγκέντρωσης, στον οποίο είχε συγκεντρωθεί ήδη η πλειοψηφία των φοιτητών.
               Η συγκεκριμένη πορεία ήταν μια πρώτη απάντηση απέναντι στην βάρβαρη επίθεση που δεχόμαστε στα δικαιώματά και τις κατακτήσεις μας. Συγχωνεύσεις, δίδακτρα, κλεισίματα σχολών-τμημάτων, νέα μείωση της χρηματοδότησης, απολύσεις προσωπικού, χτύπημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων είναι ο πυρήνας της επίθεσης που δέχεται η τριτοβάθμια εκπαίδευση και βάζουν στο εκτελεστικό απόσπασμα την δημόσια και δωρεάν παιδεία. Η παρούσα κατάσταση των ιδρυμάτων είναι απελπιστική, εφόσον οι λέσχες, οι εστίες, αλλά και συνολικότερα η λειτουργία του Πανεπιστημίου έχει τεθεί σε αμφισβήτηση, λόγω της χρηματοδότησης «χαρτζιλίκι» που παίρνει από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αυτή η κατάσταση θα έχει άμεσα οδυνηρές συνέπειες για την μέριμνα και τις λέσχες, οι οποίες θα χτυπηθούν πρώτες και στρώνεται άμεσα ο δρόμος για να μπει αντίτιμο στη λέσχη και να παγιωθούν δίδακτρα στις εστίες και στις σχολές μας.
               Ως, ΣΣΠ, όλα αυτά τα χρόνια κινητοποιούμαστε και παρεμβαίνουμε καθημερινά στο Πανεπιστήμιο και στους συλλόγους μας για να εμποδίσουμε αυτήν την τεράστια επίθεση, που δέχεται η τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έχουμε χρέος να σπάσουμε την ηττοπάθεια, την αποπολιτικοποίηση και τις αυταπάτες που σπέρνουν καθημερινά η ΔΑΠ και η ΠΚΣ μέσα στις σχολές μας, καθώς επίσης και όλα τα αναποτελεσματικά σχέδια των άλλων δυνάμεων που μιλούν για ήττα και για αδυναμία αντεπίθεσης του φοιτητικού κινήματος.  Παλεύουμε για την ανασυγκρότηση και την ανασύνθεση του φοιτητικού κινήματος, με όπλο τις συλλογικές διαδικασίες και μαχητικές μορφές πάλης. Με την ενότητα των αγώνων μας να οργανώσουμε ένα σχέδιο αντεπίθεσης για την υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας και του μέλλοντός μας.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΣΤΙΑ
  • ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΔΩΜΑΤΙΟ-ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΝΟΙΚΙΑΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ-ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΛΥΣΗ
  • ΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΟΤΕΧΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑ
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΣΧΟΛΗΣ – ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΡΙΜΝΑ
  • ΚΑΤΩ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ-ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ