Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαχητικός αγώνας ενάντια σε «νέο» Λύκειο και συγχωνεύσεις


     
Εδώ και τώρα αύξηση της χρηματοδότησης στην εκπαίδευση

Ο Υπουργός Παιδείας Γαβρόγλου φέρνει μέσα στον Μάρτη νομοσχέδιο που αφορά το «νέο» λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και τις συγχωνεύσεις ΤΕΙ Πελοποννήσου με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας με Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας με Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Διεθνούς Πανεπιστημίου με τα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Αν Μακεδονίας Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας, ΑΣΠΑΙΤΕ  με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Με αυτό το νομοσχέδιο η κυβέρνηση όχι μόνο δεν καταργεί τις πανελλαδικές όπως διαφημίζει και υπόσχεται, αλλά αντίθετα δυσκολεύει την πρόσβαση των μαθητών στο ίδιο το απολυτήριο Λυκείου, ενώ οι σχολές ελεύθερης πρόσβασης δεν θα είναι τίποτα άλλο από άκρως υποβαθμισμένες σχολές που θα έχουν πολύ χαμηλή ζήτηση και όταν θα τις επιλέγεις στο τέλος της Β΄ Λυκείου δεν θα έχεις τη δυνατότητα να προσπαθήσεις να μπεις σε «καλύτερες» σχολές.
Βασικά σημεία των αλλαγών στο «νέο» Λύκειο είναι οι εξής:
1.      Μετατρέπουν την Γ΄ Λυκείου σε πανελλαδικές εξετάσεις διαρκείας με αποτέλεσμα να γίνεται το σχολείο ένα εντατικό εξεταστικό κέντρο που στη πράξη τροφοδοτεί περισσότερο την παραπαιδεία καθώς γίνονται πιο επιτακτικά τα φροντιστήρια,ενώ μειώνει τις ώρες μαθημάτων από 32 σε 29 μειώνοντας τον αριθμό των μαθημάτων και διογκώνοντας την ύλη των μαθημάτων που θα εξετάζονται στις πανελλαδικές.
2.      Κάνει πολύ πιο δύσκολη την απόκτηση του απολυτηρίου Γενικού Λυκείου μιας και τα μαθήματα που δηλώθηκαν στις πανελλαδικές επανεξετάζονται και με όρους πολύ πιο δύσκολους από τις μέχρι τώρα ενδοσχολικές καθώς επιτηρητές και διορθωτές θα προέρχονται από άλλα σχολεία σε θέματα κοινά για ολόκληρες περιφέρειες ανεξαρτήτως ποια ήταν η ύλη που μπόρεσε να διδαχθεί. Με αυτό τον τρόπο όλο και περισσότεροι μαθητές θα κάνουν την επιλογή να πάνε σε ΕΠΑΛ με μαθητεία (δηλ. απλήρωτη εργασία) ή και να μην τελειώσουν καν το Λύκειο.
3.      Συμπεριλαμβάνεται ο προφορικός βαθμός των εξαμήνων στο βαθμό πρόσβασης στα πανεπιστήμια. Σε αυτές τις συνθήκες αυτό δυσχεραίνει τη σχέση καθηγητών μαθητών,καθώς ο καθηγητής αντί να βοηθά στη μάθηση θα μετατρέπεται ταυτόχρονα στον εξεταστή που με μια του απόφαση θα καθορίζει την εισαγωγή ή όχι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
4.      Μέσω της διάκρισης των σχολών σε χαμηλής ζήτησης και υψηλής ζήτησης δίνεται χώρος στη περαιτέρω διάλυση των σχολών «χαμηλής ζήτησης» με καθιέρωση διετών προγραμμάτων σπουδών δηλαδή όχι πτυχία,αλλά τίτλους σπουδών που δεν θα έχουν αντίκρισμα ή και που εύκολα θα οδηγηθούν οι φοιτητές σε δίδακτρα.
Παράλληλα φέρνουν τις συγχωνεύσεις που βάζουν μπρος τη μείωση των εισακτέων, την συγχώνευση τμημάτων που στην ουσία δεν θα δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα ή και το κλείσιμο τμημάτων, την εφαρμογή των διετών προγραμμάτων σπουδών. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όπως και οι προηγούμενες και ακόμα περισσότερο προσπαθεί να διαλύσει την δημόσια παιδεία, να τη συρρικνώσει και να καταργήσει τον δημόσιο χαρακτήρα της για να δίνει τα λεφτά σε πλεονάσματα για το χρέος. Θέλει να φτιάξει μια νέα γενιά χωρίς γενική παιδεία, αλλά και χωρίς πτυχία που θα ταιριάζει περισσότερο στη σήψη της ελληνικής οικονομίας, δηλαδή στον κανιβαλισμό του όποιος πληρώσει περισσότερο αποκτά πρόσβαση σε επαγγελματικά δικαιώματα, ενώ οι υπόλοιποι το μόνο μέλλον που θα έχουν είναι να παρατάνε το σχολείο ή και τη σχολή που δεν μπορούν να πληρώσουν, να δουλεύουν απλήρωτοι, να παίρνουν τίτλους σπουδών που δεν θα έχουν μεγαλύτερη αξία από το χαρτί που τυπώνονται, απλά και μόνο υπό τον φόβο της ανεργίας.
Σε αυτή την επίθεση οι μαθητές, οι φοιτητές, η νεολαία και οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Με συνελεύσεις, καταλήψεις, μαχητικές κινητοποιήσεις και αγώνα διαρκείας να επιβάλλουμε τις απαιτήσεις μας που δεν είναι άλλες από το να μην περάσει η επιχειρούμενη διάλυση στη παιδεία. Να στήσουμε την κυβέρνηση στον τοίχο, αλλά και όλους τους μνημονιακούς που θέλουν τα ίδια και να πυροδοτήσουμε τους αγώνες των εργαζομένων που θα τους παραλύσουν μέχρι να τελειώνουμε με τα μνημόνια και την επίθεση στη παιδεία.