Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΓΙΑΝΝΕΝΑ: Ανταπόκριση από τη συνέλευση του Φ.Σ. Χημικού Ιωαννίνων

Στις 23/3/2022 πραγματοποιήθηκε γενική συνέλευση στο Χημικό Ιωαννίνων, όπου υπερψηφίστηκε το πλαίσιο της ΣΣΠ.

Ακολουθούν οι ψήφοι της συνέλευσης:

ΣΣΠ: 18

ΠΚΣ: 9

ΕΑΑΚ: 4

ΛΕΥΚΟ: 6


Αποφασίστηκε: 

  • Συμμετοχή στην πανελλαδική ημέρα δράσης μαζί με τους εστιακούς φοιτητές στις 29/3: πορεία 13:00 στην περιφέρεια. 
  • Κινητοποίηση στην πρυτανεία την Τετάρτη 30/3 για: προβλήματα σχολής-νόμος Κεραμέως. 
  • Συγγραφή κειμένου για τον πόλεμο και δημιουργία αντιπολεμικής επιτροπής του Συλλόγου που θα επεξεργαστεί-υλοποιήσει δράσεις ενάντια στον πόλεμο. 

 

Ακολουθεί το πλαίσιο:

 

ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΧΗΜΙΚΟΥ 

Στις 18/3, μετά από κινητοποίηση του Συλλόγου Εστιακών στα πλαίσια της δράσης του ενάντια στο ξεπούλημα της φοιτητικής μέριμνας σε ΣΔΙΤ-νόμο Κεραμέως, ενημερωθήκαμε από τη διοίκηση ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται το επόμενο διάστημα για δίδακτρα, κλεισίματα σχολών, πέταγμα νέων εκτός εκπαίδευσης. Ιδιώτες-αρπακτικά αλλά και κράτος, χρησιμοποιούν ογκώδη κονδύλια για την ανέγερση ιδιωτικών εστιών που προέρχονται από τους πρόσφατους πλειστηριασμούς κατοικιών φτωχών λαϊκών οικογενειών. Δεν δίστασαν να παραδεχθούν πως οι νέες και παλιές εστίες που θα είναι υπό διαχείριση ιδιωτών, θα φέρουν βαριά ενοίκια-δίδακτρα, ενώ οι μαζικές εξώσεις φοιτητών είναι δεδομένες.

Όσον αφορά τις σχολές, στο πλαίσιο των νόμων Κεραμέως και των επιθέσεων που εξαπολύει το υπουργείο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ετοιμάζεται  ένα σχέδιο συγχωνεύσεων και κλεισίματος για τμήματα με χαμηλή αξιολόγηση, δηλαδή για αυτά που έχουν χτυπηθεί όλο το προηγούμενο διάστημα από τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές (υποχρηματοδότηση, υποστελέχωση, ΕΒΕ κ.ά.) και έχουν υποβαθμιστεί. Πάνω από 100 τμήματα πανελλαδικά οδεύουν προς κλείσιμο με συνοπτικές διαδικασίες και πάνω από 50 θα συγχωνευτούν. Συγκεκριμένα, ο πρύτανης ξεχώρισε ανάμεσα τους, που διατρέχουν άμεσο κίνδυνο συγχώνευσης, το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, το τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και το τμήμα Βρεφονηπιοκομίας που θα γίνουν μία ενιαία σχολή. Προφανώς, όποια τμήματα απομείνουν θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, δηλαδή με δίδακτρα.

Μια πιθανή συγχώνευση των τμημάτων μπορεί να αποβεί καταστροφική για τις σπουδές μας, αλλά και επικίνδυνη για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του πανεπιστημίου. Μία τέτοια εξέλιξη θα επιφέρει μια μείωση του αριθμού των φοιτητών, με πολλούς νέους να μένουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικά, μια μείωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ένταση του προβλήματος υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης της σχολής. Επίσης, το ενιαίο πτυχίο κατακερματίζεται: οι φοιτητές θα λαμβάνουν έναν γενικό τίτλο σπουδών, ο οποίος δεν εγγυάται κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Θα πρέπει ο κάθε φοιτητής να βάζει το χέρι βαθιά στην τσέπη για να αγοράζει σεμινάρια και τίτλους, για να χτίσει ένα ελκυστικό προσοντολόγιο.

Σαν να μην φτάνουν αυτά, η σχολή μας και οι φοιτητές έχουν να αντιμετωπίσουν μία σειρά ακόμη από προβλήματα:

  • Προβλήματα εργαστηρίων-Έλλειψη καθηγητών. Τα τελευταία χρόνια, οι προσλήψεις έχουν σχεδόν εκλείψει. Οι καθηγητές του τμήματός μας από 66, πριν μερικά χρόνια, είναι μόλις 34. Σε μία σχολή όπως το Χημικό με αρκετά μαθήματα και εργαστήρια είναι αδύνατο να λειτουργήσουν όλα με έναν ικανοποιητικό τρόπο. Παρατηρούνται όλο και πιο συχνά ατυχήματα, ολόκληροι τομείς υπολειτουργούν (βλέπε τρόφιμα) και αρκετοί φοιτητές κάθε χρόνο μένουν εκτός πτυχιακών. Υπάρχει μεγάλη έλλειψη σε αντιδραστήρια ακριβώς λόγω της υποχρηματοδότησης, με αποτέλεσμα τα πειράματα να γίνονται σε μεγάλες ομάδες φοιτητών, κάτι που κάνει αδύνατη την κατανόηση του αντικειμένου. Επίσης, δεν είναι λίγες οι φορές που τα πειράματα μετατρέπονται σε θεωρητικά μαθήματα, λόγω χαλασμένων οργάνων τα οποία δεν αντικαθίστανται. Ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα είναι οι απουσίες στα εργαστήρια, όπου λόγω της έλλειψης καθηγητών δεν υπάρχει δυνατότητα αναπλήρωσης.
  • Διδακτική επάρκεια. Η διδακτική επάρκεια εδώ και κάποια χρόνια έχει καταργηθεί από το πτυχίο. Παρόλο που οι φοιτητές παρακολουθούν μαθήματα τα οποία υποτίθεται ότι θα τους δίναν την δυνατότητα να την αποκτήσουν, στην πραγματικότητα κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Ο κάθε φοιτητής θα αναγκάζεται να παρακολουθήσει σεμινάρια επί πληρωμή, γεγονός που πλήττει την έννοια της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

 

ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ – ΚΑΤΩ Ο ΝΟΜΟΣ-ΠΛΑΙΣΙΟ – ΕΞΩ Η ΟΠΠΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ

 

Τα παραπάνω δεν είναι τυχαία, αλλά εντάσσονται  στον αντιεκπαιδευτικό Αρμαγεδδώνα που έχει εξαπολύσει από την εκλογή της. Δεν είναι τυχαίο ότι μετά από 1,5 χρόνο τηλεκπαίδευσης, κυβέρνηση-πρυτάνεις άνοιξαν τις σχολές χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας! Μόνη τους έγνοια: η εφαρμογή του νόμου Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη, ο αποκλεισμός 40.000 μαθητών από τα ΑΕΙ, η επιβολή των ελέγχων και των ΟΠΠΙ στις σχολές. Οι έλεγχοι πιστοποιητικών και ταυτοτήτων/πάσο στις εισόδους σχολών ή αμφιθεάτρων, δεν είναι μέτρο προστασίας. Αποτελεί γέφυρα για την εξοικείωση των φοιτητών με τους ελέγχους μέσα στο πανεπιστήμιο, είναι ο προάγγελος της πανεπιστημιακής αστυνομίας, η εκπαίδευση της οποίας έχει ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στον Μάιο, ώστε να είναι έτοιμη στην πρώτη ευνοϊκή συγκυρία να μπει μέσα στις σχολές. Παράλληλα, προετοιμάζουν να φέρουν νέο νόμο – πλαίσιο, που προβλέπει:

 

  • Εισαγωγή σε σχολές και όχι σε τμήματα, οδηγώντας σε μαζικά κλεισίματα/συγχωνεύσεις σχολών και τμημάτων και σε τεράστιο κόψιμο εισακτέων. Επιπλέον θα φέρουν διάλυση πτυχίων και κατακερματισμό προγραμμάτων σπουδών. 
  • Επαναφορά των Συμβουλίων Ιδρύματος, με «ανθρώπους της αγοράς» που θα έχουν τον πλήρη έλεγχο στους πόρους των πανεπιστημίων και στην αναζήτηση καινούργιων. Επί της ουσίας θα λειτουργούν ως μάνατζερ των νέων πανεπιστήμιων Α.Ε. που ετοιμάζουν.
  • «Στρατηγική προσέλκυσης νέων διδασκόντων». Θέλουν να εισχωρήσουν οι ιδιώτες άμεσα και ευθέως μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Επαναφορά των ΤΕΙ, ως «Τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών» (ΤΕΕ), όπου θα εισάγονται και απόφοιτοι ΙΕΚ, στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της «φτηνής και γρήγορης επαγγελματικής κατάρτισης»

Τα μέτρα αυτά αποτελούν συνέχεια όλων των προηγούμενων νόμων των κυβερνήσεων ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και έρχονται για να δώσουν το τελειωτικό χτύπημα στη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Η παιδεία θα γίνει προνόμιο για λίγους και εκλεκτούς, με το κράτος να απαλλάσσεται από την χρηματοδότησή της.

 

Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στον πόλεμο και στα νατοϊκά σχέδια

 

 Ο πόλεμος είναι ένα ζήτημα ζωής και θανάτου για τη νεολαία και τους εργαζομένους. Οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές για τους λαούς της Ευρώπης και ιδιαίτερα της Ουκρανίας, που έρχονται αντιμέτωποι με τον πόλεμο εξαιτίας της σύγκρουσης των ιμπεριαλιστών (μεταξύ Κίνας-Ρωσίας και δυτικών ιμπεριαλιστών με επικεφαλής τις ΗΠΑ), προμηνύοντας νέες καταστροφές και δεινά για την ανθρωπότητα. Η μεγάλης κλίμακας ρωσική στρατιωτική επιχείρηση στην Ουκρανία έρχεται ως απάντηση στην συνεχή περικύκλωση των ΝΑΤΟϊκών, που εδώ και χρόνια επιδιώκουν τον στραγγαλισμό της Ρωσίας. Οι δυτικές κυβερνήσεις χρόνια τώρα εξοπλίζουν το μισο-φασιστικό καθεστώς του Κιέβου, ανάβουν έναν διαρκή εμφύλιο πόλεμο στην Ανατολική Ουκρανία, οργανώνουν την είσοδο της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ, κάτι που αποτελεί διακηρυγμένη «κόκκινη γραμμή» για τη Ρωσία. Καθώς το ιμπεριαλιστικό σύστημα βυθίζεται σε μια σκοτεινή κρίση, η περαιτέρω όξυνση του ανταγωνισμού των δύο στρατοπέδων φέρνει επικίνδυνα κοντά ακόμη και τον πυρηνικό όλεθρο!

 Η φιλοπόλεμη πολιτική της ΝΔ, που τάσσεται πλήρως με ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ και (από κοινού με ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) έχει μετατρέψει τη χώρα σε μία απέραντη βάση του ΝΑΤΟ (Σούδα, Αλεξανδρούπολη κ.ά.), φέρνει όλο πιο κοντά την απειλή του πολέμου στον ελληνικό λαό και απειλεί με νέα κατάρρευση το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων και της νεολαίας (φτώχια και ακρίβεια, λόγω των κυρώσεων). Με την αποστολή δύο αεροσκαφών C-130 με πολεμικό εξοπλισμό στην Ουκρανία, η κυβέρνηση της ΝΔ επεμβαίνει στην πολεμική σύγκρουση, υπηρετώντας πειθήνια τους πολεμοχαρείς σχεδιασμούς των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ. Αντί να ενισχυθούν οι κοινωνικές υπηρεσίες και υποδομές (παιδεία, υγεία, ασφάλιση κ.ά.), θα πληρώσουμε ακόμα πιο ακριβά τις εξοπλιστικές δαπάνες. Ο προϋπολογισμός για τη δημόσια υγεία μειώθηκε μόνο φέτος κατά 1,4 δις. εν μέσω πανδημίας, ο προϋπολογισμός για την τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι 100 εκατομμύρια ενώ δόθηκαν 7,5 δις. για τους πολεμικούς εξοπλισμούς. Ακόμη με πρόσχημα τον εθνικό κίνδυνο, το κράτος θα προσπαθήσει να οικοδομήσει μία κατάσταση εκτάκτου ανάγκης με αστυνομοκρατία, καταστολή, κατάργηση  δημοκρατικών ελευθεριών και εργατικών δικαιωμάτων.

Οι νέοι πρέπει να αναλάβουμε δράση, να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Να σταματήσουμε τα φιλοπόλεμα σχέδια των κυβερνήσεων – και πρώτα απ’ όλα της «δικής μας», που συντάσσεται πλήρως με ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ. Είναι καθήκον της νεολαίας και του εργατικού κινήματος να σταματήσουμε τα καταστροφικά σχέδια των ιμπεριαλιστών μέσα από την οικοδόμηση ενός αντιπολεμικού κινήματος. Δεν θα γίνουμε κρέας για τα κανόνια τους!

Όλα αυτά τα προβλήματα μας αφορούν άμεσα και μόνο συλλογικά μπορούμε να τα απαντήσουμε. Η γενιά μας πρέπει να σπάσει την ηττοπάθεια και να ξαναπιάσει το νήμα των αγώνων. Είναι στο χέρι μας να ξαναζωντανέψουμε τους συλλόγους μας και να αναλάβουμε δράση. Με όπλο μας την αυτοοργάνωση, πρέπει να ανασυγκροτήσουμε τις δυνάμεις μας και μέσα από τις γενικές συνελεύσεις των συλλόγων μας και επιτροπές αγώνα, να οργανώσουμε την πάλη μας, ενάντια στον νέο νόμο – πλαίσιο, που διαλύει το δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο, σε συμμαχία με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους υπόλοιπους εργαζόμενους.

 

  • Λεφτά για υγεία, παιδεία, φοιτητική μέριμνα και κοινωνικές ανάγκες – Όχι για τράπεζες, καταστολή, εξοπλισμούς.
  • Να μην κατατεθεί ο νέος νόμος πλαίσιο - Κάτω όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι της Κεραμέως
  • ΟΧΙ στον Πόλεμο. ΟΧΙ στα Πυρηνικά. Να μπλοκάρουμε τις πολεμικές προετοιμασίες. Έξω Βάσεις και ΝΑΤΟ. Καμιά συμμετοχή στα ΝΑΤΟϊκά σχέδια
  • Κανένας νέος εκτός εκπαίδευσης – Κατάργηση ΕΒΕ, Τράπεζας Θεμάτων & Διαγραφών - Καμία Αξιολόγηση ποτέ και πουθενά - Όχι στην τήλε-εκπαίδευση.

Προχωράμε σε:

  • Συμμετοχή στην πανελλαδική ημέρα δράσης μαζί με τους εστιακούς φοιτητές στις 29/3: πορεία 13:00 στην περιφέρεια.
  • Κινητοποίηση στην πρυτανεία την Τετάρτη 30/3 για: προβλήματα σχολής-νόμος Κεραμέως.
  • Συγγραφή κειμένου για τον πόλεμο και δημιουργία αντιπολεμικής επιτροπής του Συλλόγου που θα επεξεργαστεί-υλοποιήσει δράσεις ενάντια στον πόλεμο.