Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΝΕΟ ΑΝΤΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ:
ΑΘΗΝΑ:Πέμπτη 30/4 | 13:00 | ΒΟΥΛΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Πέμπτη 30/4 | 12:00 | ΥΜΑΘ
ΓΙΑΝΝΕΝΑ:  Πέμπτη 30/4 | 12:00 | ΠΕΔΙΕΚ

Την Τετάρτη 22/4 η κυβέρνηση της ΝΔ κατέθεσε σε δημόσια διαβούλευση ένα νέο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία, το οποίο αναμένεται να περάσει προς ψήφιση στις αρχές Μαΐου. Tο θράσος της κυβέρνησης δεν έχει όρια: αντί να υιοθετήσει ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, συνεχίζει να ψηφίζει μέτρα που χτυπούν και διαλύουν τα εργασιακά δικαιώματα, χαρίζουν δις ευρώ στους «ημετέρους» και φορτώνουν με κάθε τρόπο τον λογαριασμό στους «από κάτω». Ενώ οι άμεσοι υγειονομικοί κίνδυνοι παραμένουν (όπως στα στρατόπεδα συγκέντρωσης προσφύγων στο Κρανίδι και στη Μαλακάσα αλλά και στην ιδιωτική κλινική “Ταξιαρχίαι” στο Περιστέρι, όπου αγνοούνται σ ‘όλες αυτές τις περιπτώσεις οποιοδήποτε μέτρο υγειονομικής προστασίας), η κυβέρνηση χρησιμοποιεί εργαλειακά την πανδημία, για να περάσει ένα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο εν μέσω κοινωνικής αγωνίας. Συνεχίζει εμμονικά στην εφαρμογή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών, την στιγμή που η ίδια η εξέλιξη της πραγματικότητας δείχνει το πόσο χρεωκοπημένες και επικίνδυνες είναι. Συνεχίζει στον αντιδημοκρατικό της κατήφορο, καθώς όλα αυτά τα μέτρα τα ψηφίζει ενώ διατηρεί την απαγόρευση της κυκλοφορίας για να εμποδίσει τους εργαζόμενους και τη νεολαία, να συζητήσουν και να συντονίσουν κινητοποιήσεις με μαζικούς όρους ενάντια στα μέτρα αυτά.

ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

Το νέο πολυνομοσχέδιο περιέχει μέτρα τόσο για την τριτοβάθμια όσο και για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση:

  •  Δίνεται απόλυτη ελευθερία κινήσεων σε κάθε τμήμα ΑΕΙ να ιδρύει ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών(ΞΠΣ) επί πληρωμή, αποκλειστικά για φοιτητές του εξωτερικού, με απλή απόφαση Συγκλήτου! Πέρα από τα δίδακτρα, τα ΞΠΣ θα χρηματοδοτούνται και από το Υπουργείο Παιδείας και από την σχολή που τα ιδρύει. Η σύγκλητος θα αποφασίζει για τη χρονική διάρκεια του, τον αριθμό των φοιτητών που θα το παρακολουθούν, το ύψος των τελών φοίτησης, τις πιστωτικές μονάδες από τις οποίες θα αποτελείται κ.τλ.

  •  Στην ίδια κατεύθυνση κάθε ΑΕΙ μπορεί να ιδρύει θερινά προγράμματα σπουδών(ΘΠΣ) μικρής χρονικής διάρκειας, όμως τουλάχιστον 2 εβδομάδων, τα οποία απευθύνονται σε φοιτητές ελληνικών ΑΕΙ και ΑΕΙ του εξωτερικού, τα οποία επίσης «δύνανται να έχουν τέλη φοίτησης», ενώ θα χρηματοδοτούνται και αυτά από το Υπουργείο Παιδείας.

  •  Γίνεται ακόμη αυστηρότερο το πλαίσιο των μετεγγραφών, που γίνονται με οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, καθώς και λόγω αδερφών που σπουδάζουν. Και αυτό διότι τίθενται βαθμολογικά κριτήρια: ο φοιτητής/φοιτήτρια πρέπει να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον όσα μόρια έχει η βάση της σχολής που επιθυμεί να μετεγγραφεί μείον 2750. Με αυτόν τον τρόπο χιλιάδες παιδιά φτωχών οικογενειών θα στερηθούν το δικαίωμα στη μόρφωση, αφού δεν θα μπορούν να καλύπτουν τα έξοδα φοίτησης.

Για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση:

  •  Καθιέρωση των προαγωγικών εξετάσεων σε κάθε τάξη του Λυκείου με Τράπεζα Θεμάτων, επαναφορά της βάσης του 10 και αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Παράλληλα, θέσπιση αυστηρότερου πλαισίου για την προαγωγή ενός μαθητή στην επόμενη τάξη του Γυμνασίου!

  •  Αυτονόμηση (σε επίπεδο οικονομικό, διοικητικό και αναλυτικού προγράμματος) και κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Αυτό σημαίνει ότι τα σχολεία θα μετατραπούν σε μικρές επιχειρήσεις, με manager τον διευθυντή του σχολείου, και θα πρέπει να εξασφαλίζουν μόνα τους τους πόρους χρηματοδότησης για την λειτουργία τους. Ταυτόχρονα, το επίπεδο παρεχόμενης εκπαίδευσης δεν θα είναι το ίδιο για όλα τα παιδιά, αλλά θα εξαρτάται από το ¨επίπεδο" της σχολικής μονάδας (στα υποβαθμισμένα σχολεία θα διδάσκονται πολύ λιγότερα), το κάθε μάθημα θα επικεντρώνει στην απόκτηση δεξιοτήτων και κατάρτισης τύπου "σκόιλ ελικίκου" και τα προγραμματά σπουδών θα εστιάζουν στις περίφημες νέες νεοφιλελεύθερες θεματικές της "επιχειρηματικότητας" και του υποτιθέμενου εθελοντισμού".

  •  Καθιέρωση στα ημερήσια ΕΠΑΛ ηλικιακού ορίου στα 17 χρόνια στις εγγραφές, που θα οδηγήσει σε τρομακτική συρρίκνωση του μαθητικού πληθυσμού στα ΕΠΑΛ (το 33% των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι άνω των 17 ετών)

  •  Αξιολογήσεις εκπαιδευτικών και σχολείων με παροχή ακόμη περισσότερων εξουσιών στον Διευθυντή τόσο σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς όσο και με τους μαθητές. Στο πλαίσιο των αξιολογήσεων θα διενεργείται και «τακτική συλλογή δεδομένων», κοινώς ηλεκτρονικό φακέλωμα εκπαιδευτικών και μαθητών.

  •  Πολλά άλλα μέτρα όπως «κόντρα» μάθημα στις πανελλήνιες, επαναφορά της διαγωγής σε εξαιρετικά/καλή/μεμπτή, αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τάξη σε δημοτικά κ.α.

ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΝ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΜΑΣ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΑΤΕΡΓΑ!

Είναι σαφές ότι η Κυβέρνηση θα χρησιμοποιήσει τα ΞΠΣ και ΘΠΣ, ως «Δούρειο Ίππο», για την γενικευμένη εφαρμογή των διδάκτρων στα ΑΕΙ και την ενίσχυση του ταξικού αποκλεισμού στην εκπαίδευση. Η κυβέρνηση για άλλη μια φορά μας κοροϊδεύει, προσπαθώντας να μας πείσει για τα τεράστια έσοδα που θα αποκομίσουν οι σχολές από τους φοιτητές του εξωτερικού! Αυτό που θα γίνει είναι πως θα καταργηθεί ο όποιος δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας έχει η τριτοβάθμια εκπαίδευση και στα συντρίμμια της θα «ανθίσει» η Αγορά της Εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, τα ενιαία πτυχία μας θα αντικατασταθούν από πανάκριβα προγράμματα κατάρτισης και «πακέτα δεξιοτήτων» αμφιβόλου ποιότητας τα οποία θα αγοράζουν οι φοιτητές – πελάτες ανάλογα με το πόσο αντέχει η τσέπη τους, ώστε να συγκεντρώσουν πιστωτικές μονάδες για τον ατομικό φάκελο προσόντων. Θα επικρατήσει η ημιμάθεια, η ψευτό-μόρφωση, με αντιεπιστημονικό χαρακτήρα, ενώ από όλη αυτή τη διαδικασία επιχειρηματίες, «ημέτεροι» και διοικήσεις σχολών θα πραγματοποιούν «αρπαχτές» δις ευρώ στις πλάτες μας.

Τα μέτρα του νομοσχεδίου θα ενισχύσουν την σταδιακή επιβολή διδάκτρων και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ ακόμη οι σχολικές μονάδες που δεν θα αξιολογούνται θετικά θα συγχωνεύονται/κλείνουν και χιλιάδες εκπαιδευτικoί, που δεν «συμμορφώνονται» προς τις υποδείξεις του υπουργείου(βλέπε: δεν είναι αρκετά αυστηροί με τους μαθητές τους ή κινητοποιούνται) θα απολυθούν. Όλα αυτά μετατρέπουν το Λύκειο σε ένα εξεταστικό κάτεργο, το οποίο θα εγκαταλείπουν οι πιο φτωχοί μαθητές, είτε εντελώς, είτε καταφεύγοντας στα ΕΠΑΛ ή στην φτηνή κατάρτιση.

Τα μέτρα αυτά αποτελούν συνέχεια της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ και του νόμου Κεραμέως για τις αξιολογήσεις των πανεπιστήμιων, αφού είναι ξεκάθαρο, πως όποια σχολή δεν ιδρύει ΞΠΣ και ΘΠΣ, άρα «δεν ενισχύει την εξωστρέφεια της», δεν θα παίρνει χρήματα, θα αναγκάζεται σε κλείσιμο ή συγχώνευση και σε μειώσεις εισακτέων, διαγραφές φοιτητών κτλ.

ΝΑ ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ!

Το φοιτητικό κίνημα και η νεολαία πρέπει να σηκώσει το βάρος της μάχης ενάντια στο πολυνομοσχέδιο, με δυναμικούς αγώνες και κινητοποιήσεις. Να μετατρέψουμε τη μάχη αυτή σε μια πολιτική ήττα της κυβέρνησης της ΝΔ, αποκαλύπτοντας τον πραγματικό χαρακτήρα των μέτρων που προωθεί. Έχει φανεί ήδη το πως θέλουν να χειριστούν την σημερινή κατάσταση, είτε μέσω της εντολής εκκένωσης των εστιών είτε μέσω των voucher, όπου τελικά υποχώρησαν άρον άρον έπειτα απ’ τον αγώνα των οικοτρόφων και απ’ την κοινωνική κατακραυγή.

Να υπερασπιστούμε τη δημόσια δωρεάν παιδεία και υγεία, οικοδομώντας ένα ενιαίο μέτωπο πάλης μαζί με μαθητές και εκπαιδευτικούς, αφού όλοι μαζί πληττόμαστε από το νομοσχέδιο και να μπλοκάρουμε την κατάθεση και ψήφιση του. Να βάλουμε ένα τέρμα στην αντιδημοκρατική αναδίπλωση, εμποδίζοντας την κυβέρνηση να ψηφίζει μέτρα που δεν έχουν σχέση με τη διαχείριση της πανδημίας και καταργώντας στην πράξη την απαγόρευση κυκλοφορίας.

  •  Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο από τη δημόσια διαβούλευση και να μην κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
  •  Η ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη να είναι δωρεάν για όλους, άμεσες & μαζικές προσλήψεις γιατρών, νοσηλευτών. Να αναβαθμιστεί η δημόσια Υγεία και να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση της επιδημίας.
  •  Να σταματήσουμε κάθε νομοθετική δραστηριότητα της κυβέρνησης που δεν σχετίζεται πραγματικά με την αντιμετώπιση της πανδημίας.
  •  Να σταματήσουν η απαγόρευση κυκλοφορίας και όλες οι πολιτικές διώξεις που σχετίζονται με αυτήν.
  •  Να αυξηθεί η δημόσια χρηματοδότηση για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.