Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΘΗΝΑ: ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

ΟΥΤΕ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ!
Αυτές τις μέρες, αναμένεται να μπει σε πλήρη ισχύ το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ύστερα από ατελείωτες ουρές στα ταμεία των μετρό και των τραμ για την απαραίτητη προσωποποιημένη κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Μια κάρτα που δίνει αδικαιολογήτως πολλά στοιχεία για τον χρήστη της και που είχε θέσει μάλιστα τις ενστάσεις της ακόμα και η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Το κανονικό και μειωμένο εισιτήριο μίας χρήσης φαίνεται να καταργείται, καθώς οι νέοι αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων μπορούν να δώσουν μόνο 5 ή 10+1 εισιτήρια στην τιμή των 4.5 και 7 ευρώ αντίστοιχα. Οι εξαγγελίες του υπουργείου Μεταφορών για κοστολόγηση του δρομολογίου, ανάλογα με την απόσταση αποδείχθηκε ένα ψέμα, καθώς το κόμιστρο θα ισχύει για μία και μόνο διαδρομή. Και κάπως έτσι καταργείται το 90λεπτο εισιτήριο και μαζί του η αλληλεγγύη μεταξύ των επιβατών, όπου ο ένας μπορούσε να δώσει στον άλλον ισχύον εισιτήριο που δεν χρειαζόταν ο πρώτος. Η βιασύνη της κυβέρνησης είναι τόσο μεγάλη, φτάνοντας στο σημείο να απειλεί και με απόλυση τους εργαζομένους που αρνούνται να εκδώσουν τις ηλεκτρονικές κάρτες λόγω της προχειρότητας του ζητήματος.

Γιατί λοιπόν τέτοια πρεμούρα; Μας είναι αδύνατο να πιστέψουμε τα παραμύθια της κυβέρνησης, ότι δήθεν με τις μπάρες θέλει να προστατεύσει τον δημόσιο χαρακτήρα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς από τους “τζαμπατζήδες” επιβάτες. Αφενός, γιατί εν καιρώ νεοφιλελεύθερης βαρβαρότητας, όπου η πλειοψηφία των ατόμων είναι  άνεργοι ή δουλεύουν για 400-500 ευρώ, δεν γίνεται να επιζητείς κι άλλη οικονομική επιβάρυνση για κάτι το οποίο δεν μπορεί κανένας να αποφύγει στην αχανή έκταση της Αθήνας.  Αφετέρου, επειδή  χρόνο με τον χρόνο, οι πόροι για τα ΜΜΜ (και συνεπώς η ποιότητάς τους) πέφτει κατακόρυφα, με την μείωση δρομολογίων λεωφορείων, τρόλει και μετρό συνοδευόμενη με την πολύωρη αναμονή για τους επιβάτες, με την συχνή δημιουργία βλαβών στα Μέσα εν ώρα δρομολογίων, υποχρεώνοντας σε αναγκαστική αποβίβαση τους επιβαίνοντες, με την μη λειτουργία εξαερισμού και κλιματισμού στις αποβάθρες του μετρό, δημιουργώντας ένα ανθυγιεινό και αποπνικτικό κλίμα, ιδίως το καλοκαίρι.
Έχοντας δαπανήσει υπέρογκα ποσά για να τοποθετήσει τις μπάρες στις στάσεις των μετρό και των τραμ (πάνω από 50 εκατ.)  η εθελόδουλη στο κεφάλαιο κυβέρνηση θέλει να δώσει “καθαρό” τον (ενταγμένο στο “υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων) ΟΑΣΑ στον υποψήφιο αγοραστή, χωρίς αυτός να βγάλει ούτε ένα ευρώ από την τσέπη του. Μέσα στα λόγια του “ανταγωνισμού”, των “επενδύσεων” και της “ανάπτυξης” μας έχουν αποδείξει ότι κρύβεται η μεγαλύτερη σαπίλα του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού. Από την πώληση του ΟΣΕ στην ιταλική Ferroviaria dello Stato για 45 εκατ. (με ταυτόχρονη διαγραφή χρεών 692 εκατ.) μέχρι το ξεπούλημα των αεροδρομίων στην γερμανική εταιρεία Fraport  (όπου ζητάει αποζημίωση 70 εκατ. από το ελληνικό δημόσιο για κάτι σπασμένα καθίσματα) η ελληνική κρίση βρίθει από τέτοια παραδείγματα νεοφιλελεύθερου γκανγκστερισμού. Ήταν βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα χτυπούσαν και τις αστικές συγκοινωνίες.
Ως καταπιεσμένοι αυτού του τόπου, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε άλλο την συστηματική υποβάθμιση των όρων ζωής μας. Το φοιτητικό κίνημα πρέπει να βγει δυναμικά στο δρόμο και με κινητοποιήσεις να διεκδικήσει να μην πληρώνει κανείς ούτε ένα λεπτό του ευρώ για τη μεταφορά του με τα ΜΜΜ. Τα ΜΜΜ χρησιμοποιούνται από όσους δεν έχουμε οικονομική δυνατότητα(φοιτητές, εργαζόμενους, άνεργους κτλ), γι αυτό και πρέπει να είναι δωρεάν για όλους. Να συντονίσουμε τους αγώνες μας με τους αγώνες των εργαζομένων στα ΜΜΜ, που επίσης πλήττονται από όλες αυτές τις αλλαγές και μέσα από τον κοινό μας αγώνα να απαιτήσουμε τα εξής:

-Κανένα ευρώ στα σπασμένα τους. Εμπάργκο στην αγορά εισιτηρίων.
- Καμία ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών
- Εργατικός έλεγχος στα μέσα μεταφοράς
- Ελεύθερες, δωρεάν και προσβάσιμες μεταφορές για όλους/όλες και σε όλη την Αθήνα