Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΠΘ: "Ανταπόκριση από τις κινητοποιήσεις του σ.φ. Πληροφορικής ΑΠΘ"


Όχι στην τηλε-εξεταστική  - Όχι στην παγίωση της τηλεκπαίδευσης
Οι συλλογικοί αγώνες - η μόνη λύση στα προβλήματα μας.

Ως Σοσιαλιστική Σπουδαστική Πάλη, επ’ αφορμής της ανακοίνωσης από την κυβέρνηση και την πρυτανεία του ΑΠΘ, διεξαγωγής ηλεκτρονικής εξεταστικής, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για άμεση κινητοποίηση του φοιτητικού κινήματος, πήραμε την πρωτοβουλία να καλέσουμε γενική συνέλευση στον σύλλογο φοιτητών Πληροφορικής του ΑΠΘ, καθώς και σε άλλους συλλόγους στους οποίους παρεμβαίνουμε. Παρότι η συνέλευση του σ.φ. Πληροφορικής δεν έγινε, λόγω έλλειψης απαρτίας, αποφασίσαμε να προτείνουμε την πραγματοποίηση κινητοποίησης στον πρόεδρο του τμήματος, η οποία και υπερψηφίστηκε από το Δ.Σ. του συλλόγου. Την κινητοποίηση αυτή, ακολούθησαν άλλες δύο (άλλη μια στον πρόεδρο του τμήματος και μια στην συνέλευση τμήματος).
Σε αυτές τις κινητοποιήσεις του συλλόγου θέσαμε τα εξής ζητήματα / αιτήματα:
1)     Την διεξαγωγή δια ζώσης εξεταστικής, πάση θυσία, για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας και των δικαιωμάτων των φοιτητών-εργαζομένων. Η επιβολή της τηλε-εξεταστικής δεν είναι ούτε τυχαία, ούτε αθώα! Η τηλε-εξεταστική έρχεται προκειμένου α) να «διευκολύνει» την άμεση μείωση της χρηματοδότησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς οι δια ζώσης διαδικασίες και η τήρηση των υγειονομικών όρων θα απαιτούσαν την επιπρόσθετη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων, και β) να παγιώσει το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης, το οποίο οδηγεί στον εκμηδενισμό της κρατικής χρηματοδότησης για τα πανεπιστήμια, στην διάλυση της μέριμνας και την μερική ιδιωτικοποίησή της, στην επιβολή διδάκτρων, στην διάλυση του φοιτητικού συνδικαλισμού και των οργάνων του, στην εντατικοποίηση των σπουδών και στην δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για καθηγητικές αυθαιρεσίες. Παράλληλα, αναμενόμενο αποτέλεσμα της εφαρμογής της θα είναι η απόλυση εκατοντάδων ή χιλιάδων εργαζομένων των Πανεπιστημίων, με την δικαιολογία ότι πλέον δεν χρειάζονται.
2)     Την τεράστια έλλειψη, εκ μέρους του τμήματος, της πρυτανείας και της κυβέρνησης, μέριμνας εναλλακτικού τρόπου εξέτασης για όσους φοιτητές δεν επιθυμούν ή αδυνατούν  να συμμετάσχουν στην τηλε-εξεταστική, είτε επειδή δεν θέλουν να συναινέσουν με τους όρους της πρυτανείας, είτε επειδή δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για να συμμετέχουν, είτε επειδή δεν θα έχουν προλάβει την προθεσμία υποβολής των υπεύθυνων δηλώσεων.
3)     Την δραστική μείωση της ύλης. Σε αυτό το εξάμηνο, με τον τρόπο που «διεξάχθηκε», εξεταστέα ύλη πρέπει να θεωρηθεί, μόνο ό,τι διδάχθηκε δια ζώσης.
4)     Την απαγόρευση οποιασδήποτε καθηγητικής αυθαιρεσίας - εντατικοποίησης (αρνητική βαθμολόγηση, ολιγόλεπτα χρονικά περιθώρια απάντησης κλπ). 
5)     Ακόμη θέσαμε τα ιδιαίτερα ζητήματα της τηλε-εξεταστικής, σε επίπεδο ταξικών φραγμών (δεν έχουν όλοι οι φοιτητές την οικονομική δυνατότητα για πρόσβαση σε προσωπικό Η/Υ, σύνδεση ίντερνετ, smartphone, κάμερα και μικρόφωνα) και σε επίπεδο παραβίασης προσωπικών δικαιωμάτων (τηλε-επιτήρηση).
6)     Τέλος θέσαμε το τεράστιο ζήτημα της έλλειψης, εκ μέρους τμήματος και καθηγητών, έγκαιρου χρονοπρογραμματισμού και ανακοίνωσης του προγράμματος της εξεταστικής, καθώς και ενημέρωσης των φοιτητών για τις συγκεκριμένες λεπτομέρειες και τον τρόπο διεξαγωγής της εξέτασης τους.
         Μετά από την πίεση που ασκήσαμε, μέσω αυτών των κινητοποιήσεων, καταφέραμε να μην αποκλειστεί κανένας φοιτητής από την επικείμενη εξεταστική. Το τμήμα έβγαλε ανακοίνωση, οπού θα ξεκαθαρίζει ότι όποιος φοιτητής δεν πρόλαβε να υποβάλει την ηλεκτρονική δήλωση, δεν μπορεί ή δεν θέλει να συμμετέχει σε τηλε-εξεταστική, δεν θα χάσει το δικαίωμα του στην εξέταση, και θα εξεταστεί με διαφορετικό τρόπο (απαλλακτική εργασία ή δια ζώσης εξέταση). Σε περίπτωση μάλιστα που κάποιος έχει υποβάλλει υπεύθυνη δήλωση συμμετοχής στην τηλε-εξεταστική και θέλει να την αναιρέσει, έχει το δικαίωμα να το κάνει, υποβάλλοντας υπεύθυνη δήλωση στην γραμματεία του τμήματος.
Να μην πληρώσουμε την κρίση τους
Το τελευταίο διάστημα, φοιτητές, εργαζόμενοι και φτωχά λαϊκά στρώματα δεχόμαστε μια διπλή απειλή: την πανδημία του κορονοϊού και την αντεργατική-αντιεκπαιδευτική επίθεση της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση έχει αποδείξει με την στάση της ότι δεν ενδιαφέρεται για την υγειονομική προστασία του πληθυσμού, αλλά προτεραιότητα έχει η «επανεκκίνηση της οικονομίας» και η διάσωση των κερδών των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των μεγάλων. Σε αυτό το πλαίσιο η καραντίνα έλαβε οριστικό τέλος, την ίδια στιγμή που το σύστημα υγείας παραμένει χωρίς ουσιαστική ενίσχυση, και τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας είναι ανύπαρκτα, και τα δύο με ευθύνη της κυβέρνησης. Στην εκπαίδευση, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, προσπαθεί να επιφέρει δύο χτυπήματα. Το ένα έρχεται μέσω του νέου νομοσχεδίου, που κατέθεσε προς διαβούλευση και ψήφιση στην Βουλή η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως. Το δεύτερο ήρθε με την επιβολή της τηλε-εξεταστικής, ως προσπάθεια εκ μέρους της κυβέρνησης να παγιώσει το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης.
      Προφανώς η οργή των φοιτητών έχει αρχίσει να ξεχειλίζει. Αυτό φαίνεται και από τις δηλώσεις του αντιπρύτανη ΑΠΘ Δ. Κωβαίου, ο οποίος δήλωσε «με την ουρά στα σκέλια» σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, ότι “μετά από διαμαρτυρίες και παράπονα φοιτητών, το ΑΠΘ θα προχωρήσει σε μέριμνα για δια ζώσης εξετάσεις, για όσους φοιτητές δεν θα συμμετάσχουν στην τηλε-εξεταστική”.
Η περίοδος που ανοίγεται μπροστά μας είναι αρκετά επικίνδυνη. Ήδη για το 2020-21 προβλέπεται μείωση του ΑΕΠ κατά 25% και η επίσημη ανεργία έχει ήδη σκαρφαλώσει στο 25%. Η κυβέρνηση, όλους αυτούς τους μήνες, δεν έχει σταματήσει να νομοθετεί ενάντια στους εργαζόμενους, την νεολαία και τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Την ίδια στιγμή χαρίζει με τη σέσουλα εκατομμύρια στους μεγαλοεπιχειρηματίες (βλέπε 5 δις σε εφοπλιστές, τουλάχιστον 40 εκατ. στα ΜΜΕ , σκάνδαλο με το πρόγραμμα τηλε-κατάρτισης -σκόιλ ελικίκου κλπ). Τώρα έρχεται να ρίξει κι άλλο τους μισθούς στον ιδιωτικό τομέα , αφού επεκτείνοντας την εκ περιτροπής εργασία και την ημιαπασχόληση, επιβάλει το λιγότερο 20% μείωση. Να μην πληρώσουμε εμείς την κρίση τους. Είναι ξεκάθαρο πως η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να φορτώσει στις πλάτες μας την κρίση με ένα νέο κορονο-μνημόνιο!
Οι τηλε-εξεταστικές ήρθαν για να μείνουν!
Να παλέψουμε ενάντια στην παγίωση της τηλεκπαίδευσης και στην διάλυση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης!
Απέναντι σε όλα αυτά οφείλουμε ως νεολαία να απαντήσουμε. Οι αγώνες μας είναι αποδεδειγμένα ο μόνος αποτελεσματικός τρόπος για να λύσουμε τα κοινά μας προβλήματα. Κόντρα στην ατομικοποίηση, που προωθεί η κυβέρνηση, μέσα από τις συνελεύσεις μας να οργανώσουμε κινητοποιήσεις ενάντια στην τηλε-εξεταστική, την παγίωση της τηλεκπαίδευσης, στο νέο νομοσχέδιο της Κεραμέως. Να παλέψουμε ενάντια στην λεηλασία των εργασιακών και δημοκρατικών μας δικαιωμάτων και στην νέα υποβάθμιση του βιοτικού μας επιπέδου.
ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ!