Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΣΟΕΕ : ΟΛΟΙ-ΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 3/6 13:00 ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΑΣΟΕΕ


ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ-ΕΚΤΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΜΑΖΙΚΑ ΚΟΨΙΜΑΤΑ
Σε αυτούς τους 2 μήνες όπου ήμασταν σε καραντίνα έχει αρχίσει μια παγκόσμια οικονομική κρίση που αναμένεται να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Η ανεργία, η φτώχεια και η εξαθλίωση είναι χαρακτηριστικό όλων των δυτικών κοινωνιών σήμερα με αυτή την κρίση να βαθαίνει ραγδαία. Ο ιός όχι μόνο δεν ξεπεράστηκε, αλλά έγινε αντικείμενο επικίνδυνων ιμπεριαλιστικών συγκρούσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Τα διαλυμένα δημόσια συστήματα υγείας από τη νεοφιλελεύθερη κατρακύλα είναι αυτά που οδήγησαν σε εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς, όπως στην Ιταλία, τις ΗΠΑ, την Βραζιλία κ.α. Στην Ελλάδα μπορεί να μην είχαμε μια απότομη έκρηξη των θυμάτων από τον κορονοϊό, σίγουρα όμως η ανυπαρξία νοσοκομειακού εξοπλισμού και προσωπικού, οι ελάχιστες ΜΕΘ και η τσακισμένη από τα μνημόνια χρηματοδότηση για την υγεία, δεν άλλαξαν καθόλου, χωρίς μάλιστα να αποκλείεται μια νέα υγειονομική κρίση. Αλλά το πιο σημαντικό είναι πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη πάτησε πάνω στην πανδημία για να περάσει σφοδρές επιθέσεις στα εργασιακά και δημοκρατικά δικαιώματα: Τσάκισμα των μισθών και αναστολή των συμβάσεων για εκατομμύρια εργαζόμενους, δωράκια σε ΜΜΕ, στα περιβόητα προγράμματα τηλεκατάρτισης και σε άλλες επιχειρήσεις, χουντική απαγόρευση της κυκλοφορίας, άγρια καταστολή στις πλατείες κ.α. Προετοιμάζουν ένα νέο μνημόνιο πολύ πιο σκληρό από όλα τα υπόλοιπα που θα δυσκολέψει τους εργαζόμενους και την νεολαία μέχρι και στο να επιβιώσουν.

Μέσα σ’ όλα αυτά η Κεραμέως είδε άλλη μια “ευκαιρία” να φέρει ένα νέο νομοσχέδιο για την  εκπαίδευση μέσα στην καραντίνα, που συνεχίζει να διαλύει κάθε έννοια δημόσιας και δωρεάν παιδείας. Επαναφέρει την τράπεζα θεμάτων για τα σχολεία και τα μετατρέπει σε ένα εξεταστικό κάτεργο, φέρνει ένα ταξικό όριο στις μεταγραφές βάζοντας το πλαφόν των 2750 μορίων, εισάγει την βάση του 10 και την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, για να αρχίσουν τον εκφοβισμό και τις μαζικές απολύσεις εκπαιδευτικών. Η τροπολογία για τις κάμερες μέσα στις τάξεις (που μετά η Κεραμέως αναγκάστηκε να δηλώσει ότι θα είναι προαιρετική έπειτα από αντιδράσεις), δείχνουν το πως αντιλαμβάνονται την εκπαίδευση, χρησιμοποιώντας οργουελικού τύπου μεθόδους. Αλλά και στα πανεπιστήμια, το νομοσχέδιο φέρνει τα Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών και τα θερινά τμήματα μικρής χρονικής διάρκειας, όπου και τα δύο θα είναι επί πληρωμή, με στόχο να “προσελκύσουν” τα ιδρύματα, φοιτητές-πελάτες από το εξωτερικό. Τα ενιαία πτυχία μας θα αντικατασταθούν από πανάκριβα προγράμματα κατάρτισης και πακέτα δεξιοτήτων αμφιβόλου ποιότητας (άραγε τύπου σκοιλ ελικίκου;), τα οποία θα αγοράζουν οι φοιτητές – πελάτες ανάλογα με το πόσο αντέχει η τσέπη τους, ώστε να συγκεντρώσουν πιστωτικές μονάδες για τον ατομικό φάκελο προσόντων. Είναι σαφές ότι η Κυβέρνηση θα χρησιμοποιήσει τα ΞΠΣ, ως «Δούρειο Ίππο», για την γενικευμένη εφαρμογή των διδάκτρων στα ΑΕΙ και την ενίσχυση του ταξικού αποκλεισμού από την εκπαίδευση. Με αυτόν τον τρόπο θα «ανθίσει» η Αγορά της Εκπαίδευσης, δηλ. η επικράτηση της ημιμάθειας, της ψευτό-μόρφωσης, με αντιεπιστημονικό χαρακτήρα, ενώ από όλη αυτή τη διαδικασία επιχειρηματίες, «ημέτεροι» και διοικήσεις σχολών θα πραγματοποιούν αρπαχτές δις ευρώ στις πλάτες μας! Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας οφείλουν να απαντήσουν στο ερώτημα, «από πού θα βρουν το Υπουργείο και οι σχολές τα χρήματα για τη λειτουργία των παραπάνω προγραμμάτων σπουδών», την στιγμή που η κρατική χρηματοδότηση, που δίνουν με το σταγονόμετρο, δεν φτάνει ούτε για την κάλυψη βασικών αναγκών και υπηρεσιών των σχολών, όπως εργαστήρια, συντήρηση κτιρίων και στέγαση;
Το επιστέγασμα μιας τέτοιας επίθεσης έρχεται από την προσπάθεια που κάνουν για να καθιερώσουν την τηλεκπαίδευση και πλέον τις ηλεκτρονικές εξεταστικές. Στην ΑΣΟΕΕ βλέπουμε το πόσο αυθαίρετα έχει ορίσει ο κάθε καθηγητής τον τρόπο εξέτασης στο μάθημά του, με περιορισμένο χρόνο και με εξετάσεις-τηλεπαιχνίδια που προαναγγέλλουν μαζικά κοψίματα. Χωρίς μάλιστα να έχουν παραλάβει οι φοιτητές τα συγγράμματα, καθώς η εξεταστική θα αρχίσει 15 Ιουνίου, την ίδια μέρα που θα τελειώσει η διανομή κατ οίκον των συγγραμμάτων! Η “επιτυχία” της τηλεκπαίδευσης είναι ένα παραμύθι! Πέρα από τον ταξικό αποκλεισμό, που εμπεριέχει (δε δόθηκε ούτε ένα ευρώ για τη στήριξη των φοιτητών, που δεν έχουν τα απαραίτητα μέσα – υπολογιστή, παροχή ίντερνετ κλπ), και από το χαμηλό ποιοτικά επίπεδο του εκπαιδευτικού έργου, η τηλεκπαίδευση εμπεριέχει έναν τεράστιο κίνδυνο: να παγιωθεί εις βάρος της δια ζώσης διδασκαλίας! Η παγίωση της τηλεκπαίδευσης σημαίνει πρώτον τεράστια μείωση του προϋπολογισμού για τα πανεπιστήμια και τα σχολεία (δεν απαιτούνται πλέον κτήρια, προσωπικό, συντήρηση κλπ) και δεύτερον τεράστια χρηματικά πακέτα-δώρα σε ιδιώτες αρπακτικά για πλατφόρμες, προγράμματα κ.α. αμφιβόλου ποιότητας. Η τηλεκπαίδευση δεν πρέπει να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, την κανονική εκπαιδευτική διαδικασία, λόγω και της λειτουργίας της κοινωνικοποίησης που παρέχει η τελευταία σε μια σύγχρονη κοινωνία, κάτι που την καθιστά αναντικατάστατη για τη νεολαία.
Σε όλα αυτά οι φοιτητές πρέπει να δώσουμε την δική μας απάντηση. Πρώτα απ’ όλα ενεργοποιώντας τον Σύλλογο και τις Γενικές μας Συνελεύσεις που είναι εργαλεία για να αντιμετωπίσουμε την επίθεση που δεχόμαστε. Δεν γίνεται η Σύγκλητος να βγάζει αυθαίρετα και καθυστερημένα αποφάσεις, χωρίς οι ίδιοι οι φοιτητές να έχουν παλέψει για να διασφαλίσουν ευνοϊκούς όρους με τους οποίους θα πραγματοποιηθεί αυτή η εξεταστική. Ενάντια στην γάγγραινα των «Ανεξάρτητων Φοιτητών» που επιχειρούν να περάσουν ύπουλα ηλεκτρονικές ψηφοφορίες με κλειστή σχολή και που θέλουν να διαλύσουν τα συλλογικά μας όργανα και τους συλλογικούς μας αγώνες. Επίσης, πρέπει να συγκροτήσουμε μια δυναμική απάντηση ενάντια στην κυβέρνηση που φέρνει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο και να το αποτρέψουμε. Να αγωνιστούμε στην τελική για μια ζωή με αξιοπρέπεια και δικαιώματα, παλεύοντας ενάντια στα μνημόνια, παλιά και καινούργια. Η εξέγερση που συμβαίνει αυτή την στιγμή στις ΗΠΑ μας δείχνουν ότι καμία καραντίνα δεν μπορεί να αποτρέψει τον αγώνα των εργαζομένων και της νεολαίας σε όλο τον κόσμο!
  •        Κάτω το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο
  • Όχι στις ηλεκτρονικές εξετάσεις με αυθαιρεσίες που προδιαγράφουν μαζικά κοψίματα
  •        Δια ζώσης εξεταστική και δωρεάν όλα τα μέτρα ατομικής προστασίας για τους φοιτητές - Ειδική μέριμνα για όλους όσους αδυνατούν να παραβρεθούν στην εξεταστική
  •        Καμία σκέψη για παγίωση της τηλεκπαίδευσης ή κομματιών αυτής. Άμεση αποστολή των συγγραμμάτων και δραστική μείωση της ύλης – Καμία εξεταστική χωρίς την παραλαβή όλων των συγγραμμάτων.