Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΣΟΕΕ:Η ΣΥΓΚΛΗΤΟΣ ΤΗΣ ΑΣΟΕΕ ΕΜΠΑΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ!

ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΦΟΡΤΩΣΟΥΝ ΤΑ ΒΑΡΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΜΑΣ


ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΔΙΣΟΥΜΕ!


   Ενώ πολλές σχολές έχουν εν μέρει ανοίξει για τα εργαστήριά, η σύγκλητος της ΑΣΟΕΕ δεν έχει καμία διάθεση να ενημερώσει έγκαιρα τους φοιτητές για το πρόγραμμα της εξεταστικής αλλά και με τους ακριβείς όρους που αυτή θα διεξαχθεί για κάθε μάθημα. Η απόφαση της Συγκλήτου στις 21/5 άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο να γίνουν με οποιονδήποτε τρόπο (είτε διαδικτυακά είτε δια ζώσης), χωρίς να διευκρινίζεται αν θα παρέχονται δωρεάν όλα τα μέσα ατομικής προστασίας για την δια ζώσης εξεταστική. Παράλληλα, αυτή η ασάφεια της συγκλήτου έχει δώσει πάτημα στην καθηγητική αυθαιρεσία να γιγαντωθεί, με μερικούς καθηγητές να προτείνουν για παράδειγμα 5λεπτη διαδικτυακή προφορική εξέταση με μία μόνο ερώτηση!!Και μέσα σ’ όλα αυτά να αποφασίζεται εμμονικά να αρχίσει η εξεταστική περίοδος στις 10 Ιουνίου, ενώ η κατ’ οίκον παράδοση των συγγραμμάτων ισχύει μέχρι τις 15 Ιουνίου!!

   Η πρυτανεία, όπως το υπουργείο και η κυβέρνηση βλέπουν μέσα στην πανδημία “ευκαιρίες”, θέλοντας να πλήξουν θανάσιμα τα δικαιώματα των φοιτητών αλλά και την δημόσια και δωρεάν παιδεία. Έχοντας φέρει σωρεία αντεργατικών μέτρων, χουντικές τύπους απαγορεύσεις που προετοιμάζουν ένα νέο, ακόμα πιο σκληρό μνημόνιο, η κλίκα του Μητσοτάκη φέρνει κι ένα νέο νομοσχέδιο για την παιδεία. Το νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνει το ξεχαρβάλωμα του δημόσιου πανεπιστημίου και σχολείου (τράπεζα θεμάτων, ταξικά εμπόδια στις μεταγραφές, δίδακτρα σε ξενόγλωσσα προπτυχιακά κ.α.) δείχνει την ένταση της επίθεσης που ετοιμάζουν και πως θα πετάξουν εκτός δημόσιας εκπαίδευσης την πλειοψηφία της κοινωνίας. Όλα θα γίνουν επί πληρωμή, καθιστώντας το δημόσιο αγαθό της παιδείας σε ένα εμπόρευμα μέσα στην ελληνική νεοφιλελεύθερη αποικία χρέους. Το επιστέγασμα σ’ αυτή την επίθεση έρχεται να το βάλει και η πρυτανεία, όπου δίνει το ακαταλόγιστο σε κάθε καθηγητή να αυθαιρετεί και να βάζει εξετάσεις-”τηλεπαιχνίδια” ανάλογα με τα γούστα του και μάλιστα χωρίς να έχουν φτάσει καν τα συγγράμματα στα χέρια των φοιτητών, προαναγγέλοντας έτσι τα μαζικά κοψίματα.

   Είναι σημαντικό η εξεταστική να πραγματοποιηθεί δια ζώσης, καθώς είναι σίγουρο πως στην εξ αποστάσεως εξέταση δεν θα μπορούν να συμμετέχουν όσοι φοιτητές δεν έχουν τα απαιτούμενα μέσα ή αντιμετωπίζουν μια δύσκολη κοινωνική κατάσταση στο σπίτι, ενώ θα γίνει με τους χειρότερους όρους για τους φοιτητές(εντατικοποιημένοι ρυθμοί εξέτασης κτλ.). Είναι απαραίτητο να δοθεί η δυνατότητα για όσους φοιτητές το επιθυμούν να αναλάβουν απαλλακτικές εργασίες για να περάσουν τα μαθήματα. Τέλος πρέπει να υπάρχει ειδική μέριμνα για όσους φοιτητές δεν μπορούν για υγειονομικούς λόγους να παραστούν σε δια ζώσης εξεταστική και το ίδρυμα να παρέχει όλα τα απαιτούμενα μέσα σε αυτούς τους φοιτητές για την εξέταση

   Η “επιτυχία” της τηλεκπαίδευσης είναι ένα παραμύθι! Πέρα από τον ταξικό αποκλεισμό,που εμπεριέχει (δε δόθηκε ούτε ένα ευρώ για τη στήριξη των φοιτητών, που δεν έχουν τα απαραίτητα μέσα – υπολογιστή, παροχή ίντερνετ κλπ), και από το χαμηλό ποιοτικά επίπεδο του εκπαιδευτικού έργου, η τηλεκπαίδευση εμπεριέχει έναν τεράστιο κίνδυνο: να παγιωθεί εις βάρος της δια ζώσης διδασκαλίας! Η παγίωση της τηλεκπαίδευσης σημαίνει πρώτον τεράστια μείωση του προϋπολογισμού για τα πανεπιστήμια και τα σχολεία (δεν απαιτούνται πλέον κτήρια, προσωπικό, συντήρηση κλπ) και δεύτερον τεράστια χρηματικά πακέτα-δώρα σε ιδιώτες αρπακτικά για πλατφόρμες, προγράμματα κ.α. αμφιβόλου ποιότητας!

   Το φοιτητικό κίνημα πρέπει να παλέψει με κάθε μέσο ενάντια σε αυτή την κατεύθυνση. Η διασφάλιση της δια ζώσης εξεταστικής και του εξαμήνου για όλους είναι το άμεσο, που πρέπει να παλέψουμε. Δεν πρέπει να μπούμε ούτε σε λογικές συνδιαλλαγής, ούτε ανάληψης ευθυνών για την τραγική κατάσταση, που οι μνημονιακοί έχουν δημιουργήσει, όλα αυτά τα χρόνια, στις υποδομές των πανεπιστημίων, των σχολείων και των νοσοκομείων. Δεν φταίμε εμείς ούτε για τον κορονοϊό, ούτε για την νέα οικονομική κρίση! Οι φοιτητές πρέπει να πραγματοποιήσουμε γενικές συνελεύσεις, (δια ζώσης και όχι με ηλεκτρονικά μέσα ή εξ’ αποστάσεως) και να συγκροτήσουμε επιτροπές για να οργανώσουμε τον αγώνα μας και να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, με παραστάσεις διαμαρτυρίας στην πρυτανεία. Να απαιτήσουμε από την διοίκηση της ΑΣΟΕΕ να πραγματοποιήσει δια ζώσης εξεταστική για όλους και να παρέχει σε όλους τα ατομικά μέτρα προστασίας και τις κατάλληλες συνθήκες υγιεινής, έχοντας όλοι οι φοιτητές τα απαραίτητα συγγράμματα για να διαβάσουν το κάθε μάθημα, με την ανάλογη μείωση της ύλης, λόγω της μη ομαλής διεξαγωγής του εξαμήνου.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
  • Όχι στις ηλεκτρονικές εξετάσεις με αυθαιρεσίες που προδιαγράφουν μαζικά κοψίματα
  • Διασφάλιση δια ζώσης εξεταστικής και του εξαμήνου για όλους τους φοιτητές.
  • Άμεση αποστολή των συγγραμμάτων και δραστική μείωση της ύλης – Καμία εξεταστική χωρίς την παραλαβή όλων των συγγραμμάτων
  • Άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου- λαιμητόμου για την παιδεία.
  • Καμία σκέψη για παγίωση της τηλεκπαίδευσης ή κομματιών αυτής.
  • Ειδική μέριμνα για όλους όσους αδυνατούν να παραβρεθούν στην εξεταστική
  • Μέριμνα και οικονομική κάλυψη όλων των εξόδων των φοιτητών είτε για τη μετακίνησή τους είτε για την διαμονή τους (σε περίπτωση που έχουν ξενοικιάσει).