Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΑΔΑ: Όχι στην τηλε-εξεταστική! Πρυτανεία και καθηγητές για ακόμα μια φορά μπαίνουν εμπόδιο στις σπουδές και το μέλλον μας.




Η διοίκηση του πανεπιστημίου δυτικής αττικής (ΠΑΔΑ), για ακόμα μια φορά τρέχει να εφαρμόσει τις επιταγές του υπουργείου παιδείας και πρωτοπορεί σε αντιδραστικότητα, με θύματα τους φοιτητές. Από την πρώτη στιγμή εφάρμοσε καθολικά το μέτρο της τηλεκπαίδευσης. Ενώ εξ αποστάσεως θα διεξαχθεί και η εξεταστική του Ιουνίου καθώς, καθομολογία καθηγητών, δεν μπορεί να διασφαλιστεί η ασφαλής διεξαγωγή της δια ζώσης εξέτασης με την τήρηση όλων των απαραίτητων υγειονομικών μέτρων (αποστάσεις, εξαερισμός αιθουσών, παροχή μασκών και αντισηπτικού κ.α.).     


Αυτή η κατάσταση αναδεικνύει για ακόμα μια φορά τις ελλείψεις που υπάρχουν στο ΠΑΔΑ (υποδομές, καθηγητές κλπ) και εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τους φοιτητές. Ήδη από τις πρώτες διευκρινήσεις σχετικά με τον τρόπο και τους όρους που θα διεξαχθεί η τηλε-εξεταστική φαίνεται το όργιο καθηγητικής αυθαιρεσίας που πρόκειται να ακολουθήσει, με τους καθηγητές να ζητάνε ελεύθερη πρόσβαση σε υπολογιστές φοιτητών, κάμερες και μικρόφωνα ενεργοποιημένα την διάρκεια της εξέτασης, παντελής απουσία άλλων ατόμων από τον χώρο που βρίσκεται ο φοιτητής, ενώ η διάρκεια της εξέτασης πρόκειται να είναι εξαιρετικά σύντομη, θα υπάρξει αρνητική βαθμολογία και απειλούν με αποκλεισμό όποιον φοιτητή δεν τηρήσει τα παραπάνω. Ταυτόχρονα, πολλά συγγράμματα, η διανομή των οποίων ανατέθηκε σε ιδιωτικές εταιρείες κούριερ, έχουν αργήσει ή δεν έχουν παραδοθεί καν, δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Είναι σημαντικό η εξεταστική να πραγματοποιηθεί δια ζώσης, καθώς είναι σίγουρο πως στην εξ αποστάσεως εξέταση δεν θα μπορούν να συμμετέχουν όσοι φοιτητές δεν έχουν τα απαιτούμενα μέσα ή αντιμετωπίζουν μια δύσκολη κοινωνική κατάσταση στο σπίτι, ενώ θα γίνει με τους χειρότερους όρους για τους φοιτητές. Είναι απαραίτητο να δοθεί η δυνατότητα για όσους φοιτητές το επιθυμούν να αναλάβουν απαλλακτικές εργασίες για να περάσουν τα μαθήματα. Τέλος πρέπει να υπάρχει ειδική μέριμνα για όσους φοιτητές δεν μπορούν για υγειονομικούς λόγους να παραστούν σε δια ζώσης εξεταστική και το ίδρυμα να παρέχει όλα τα απαιτούμενα μέσα σε αυτούς τους φοιτητές για την εξέταση.

Την ίδια στιγμή που η διοίκηση διαμορφώνει αυτήν την κατάσταση για τους φοιτητές, στις 19/5 αποφάσισε να μην διεξαχθεί η εμβόλιμη εξεταστική για τους επί πτυχίω φοιτητές, με την προκλητική τοποθέτηση της αντιπρυτάνεως πως «μας κάνουν χάρη τόσα χρόνια που γίνεται η εμβόλιμη εξεταστική». Από την άλλη μεριά έχουμε αντιφατικές αποφάσεις τμημάτων (μαιευτική), που ενώ δεν μπορούν να εξασφαλίσουν την ομαλή διεξαγωγή μαθημάτων και εξεταστικής, ζητούν από τους φοιτητές να πραγματοποιήσουν υποχρεωτικά τις κλινικές ασκήσεις στα νοσοκομεία και μάλιστα με «ατομική ευθύνη», χωρίς καμία μέριμνα για την ασφάλειά τους και χωρίς την προμήθεια ατομικών μέσων προστασίας.

Η διοίκηση σε αυτή της την προσπάθεια έχει και διάφορους «ανεξάρτητους» χειροκροτητές όπου επικροτούν την τηλεκπαίδευση, πραγματοποιούν συνελεύσεις τμημάτων μέσω skype και σαν τηλεμαϊντανοί εμφανίζονται σε πάνελ μαζί με υπουργούς της κυβέρνησης, αναφέρονται στα καλά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στο θετικό έργο της κυβέρνησης, ενώ το πρόβλημά τους μέσα στην περίοδο της πανδημίας και της ζοφερής κατάστασης που είχε διαμορφωθεί για όλους μας, ήταν τα δικαιώματα των φοιτητών και οι συνδικαλιστικές ελευθερίες εντός των πανεπιστημίων…    

Φαίνεται, λοιπόν, ότι οι φοιτητές θα αναγκαστούμε κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες να συνεχίσουμε την προετοιμασία μας για την εξεταστική. Το μόνο που ενδιαφέρει το ίδρυμα και την κυβέρνηση είναι να ξοδέψει όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα για τη προστασία και την εκπαίδευση των φοιτητών, υποβαθμίζοντας περαιτέρω την ποιότητα των σπουδών μας!

Η “επιτυχία” της τηλεκπαίδευσης είναι ένα παραμύθι! Πέρα από τον ταξικό αποκλεισμό, που εμπεριέχει (δε δόθηκε ούτε ένα ευρώ για τη στήριξη των φοιτητών, που δεν έχουν τα απαραίτητα μέσα – υπολογιστή, παροχή ίντερνετ κλπ), και από το χαμηλό ποιοτικά επίπεδο του εκπαιδευτικού έργου, η τηλεκπαίδευση εμπεριέχει έναν τεράστιο κίνδυνο: να παγιωθεί εις βάρος της δια ζώσης διδασκαλίας! Η παγίωση της τηλεκπαίδευσης σημαίνει πρώτον τεράστια μείωση του προϋπολογισμού για τα πανεπιστήμια και τα σχολεία (δεν απαιτούνται πλέον κτήρια, προσωπικό, συντήρηση κλπ) και δεύτερον τεράστια χρηματικά πακέτα-δώρα σε ιδιώτες αρπακτικά για πλατφόρμες, προγράμματα κ.α. αμφιβόλου ποιότητας!

Το φοιτητικό κίνημα πρέπει να παλέψει με κάθε μέσο ενάντια σε αυτή την κατεύθυνση. Η διασφάλιση της δια ζώσης εξεταστικής και του εξαμήνου για όλους είναι το άμεσο, που πρέπει να παλέψουμε. Δεν πρέπει να μπούμε ούτε σε λογικές συνδιαλλαγής, ούτε ανάληψης ευθυνών για την τραγική κατάσταση, που οι μνημονιακοί έχουν δημιουργήσει, όλα αυτά τα χρόνια, στις υποδομές των πανεπιστημίων, των σχολείων και των νοσοκομείων. Δεν φταίμε εμείς ούτε για τον κορονοϊό, ούτε για την νέα οικονομική κρίση! Οι φοιτητές πρέπει να πραγματοποιήσουμε γενικές συνελεύσεις, (δια ζώσης και όχι με ηλεκτρονικά μέσα ή εξ’ αποστάσεως) και να συγκροτήσουμε επιτροπές για να οργανώσουμε τον αγώνα μας και να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, με παραστάσεις διαμαρτυρίας στην πρυτανεία. Να απαιτήσουμε από την διοίκηση του ΠΑΔΑ να πραγματοποιήσει δια ζώσης εξεταστική και εμβόλιμη εξεταστική για όλους, να υπάρξει μέριμνα για την ασφάλεια των φοιτητών στις κλινικές ασκήσεις για τους φοιτητές της ΣΕΥΠ και να παρέχει σε όλους τα ατομικά μέτρα προστασίας και τις κατάλληλες συνθήκες υγιεινής, έχοντας όλοι οι φοιτητές τα απαραίτητα συγγράμματα για να διαβάσουν το κάθε μάθημα, με την ανάλογη μείωση της ύλης, λόγω της μη ομαλής διεξαγωγής του εξαμήνου.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
  • Όχι στις ηλεκτρονικές εξετάσεις με αυθαιρεσίες που προδιαγράφουν μαζικά κοψίματα
  • Διασφάλιση δια ζώσης εξεταστικής, εμβόλιμης και του εξαμήνου για όλους τους φοιτητές.
  • Άμεση αποστολή των συγγραμμάτων και δραστική μείωση της ύλης – Καμία εξεταστική χωρίς την παραλαβή όλων των συγγραμμάτων.
  • Μέριμνα για την ασφαλή διεξαγωγή των κλινικών ασκήσεων.  
  • Άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου- λαιμητόμου για την παιδεία.
  • Καμία σκέψη για παγίωση της τηλεκπαίδευσης ή κομματιών αυτής.
  • Ειδική μέριμνα για όλους όσους αδυνατούν να παραβρεθούν στην εξεταστική
  • Μέριμνα και οικονομική κάλυψη όλων των εξόδων των φοιτητών είτε για τη μετακίνησή τους είτε για την διαμονή τους (σε περίπτωση που έχουν ξενοικιάσει).